navigatieprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

daveke

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2001
Hoi,

Ik heb in access een formulier gemaakt waaropgegevens ingevuld worden.
Het formulier is uiteraard gekoppeld aan een tabel.
Als ik op het formulier op een knop klik worden de gegevens gesaved.
IK heb de navigatieknoppen nu uitgeschakeld omdat de gegevens die ik invul automatisch worden opgeslagen als ik naar het volgende record navigeer, maar dat gebeurt ook als ik met de muis scroll.
Hoe kan ik dit uitschakelen??

Alvast bedankt

Ik zou een formulier, waarin een gebruiker gegevens in moet vullen, niet koppelen aan een tabel.
Als je met unbound velden werkt, heb je alle vrijheid om de gebruiker te laten beslissen, zoals, opslaan, nog wijzigen, niet opslaan.
Onder de opslaan knop, maak je dan code, die alle velden die ingevuld zijn, toevoegd aan de database.
Het heeft nog meer voordelen, records worden niet gelocked, dus je kunt met meerdere gebruikers tegelijk werken en in de code kun je ook nog heel goed bepaalde zaken controleren, bv niet opslaan als er een bepaald veld niet gevuld is. En dat laat je dan vergezeld gaan van een mooie foutmelding met de mededeling wat er fout is en hoe het wel moet.
Theo

Ok, maar mijn startschermpje bevat een textbox en een knop. Dus ik geef een nummer in de text box en drukt op de knop. Dan wordt mijn formulier geopend en het gezochte record getoond. Maar als dat formulier niet meer verbonden is met een tabel kan ik toch geen gegevens tonen .

Greetz

Ja dat klopt, dat zal niet meer werken dan.
Als je form niet meer aan een tabel hangt, zul je bij het openen, mbv de knop een bepaalde variabele mee moeten geven (bv een record id) en dan zul je de velden in het form apart moeten vullen. bij het afsluiten kun je dan kijken of er iets gewijzigd is en afhankelijk daarvan de gewijzigde velden opslaan. Of je laat de gebruiker de keus.
Al met al, het is een veel omslachtigere manier van werken dat geef ik toe, maar je data is wel beter beschermd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan