• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Navigatieverzoek

Status
Niet open voor verdere reacties.
Paul,

Je vraag is nu 38 keer gelezen en niemand reageert. Ik denk dat je wat meer moet toelichten, cq al zelf uitwerken voordat je reactie krijgt. Je hebt het over 3 tabbladen per land. MAAK die dan ook in het voorbeeld. Maak een stuk of 5 landen hoe jij dat ziet.
Met evt een codering in de naam van het tabblad, zie hieronder

Country 1 Market Information 1 C1-MI1
Key Accounts C1-KA
Commercial Assets C1-CA

En, niet onbelangrijk, wat moet er dan gebeuren als iemand de keuze voor een bepaald land heeft gemaakt?

Verheldering van mijn vraag (incl nieuw vb bestand)

Dag!

Ik ben een bestand aan het voorbereiden voor extern gebruik dat over veel tabbladen beschikt. Het betreft een selectie van verschillende landen die elke een drietal tabbladen hebben.
voorbeeld:
Nederland:
- blad1
- blad2
- blad3
Belgie:
- blad1
- blad2
- blad3
etc...

Nu wil ik het de gebruiker zo makkelijk mogelijk maken om door het bestand te navigeren. Ik zou graag twee drop down menutjes willen invoegen op een navigatieblad waarmee de gebruiker een selectie kan maken uit de variabelen: land en tabblad. Wanneer de gebruiker de selectie van beiden heeft gemaakt zou ik graag een macro willen schrijven die hem/haar naar het betreffende blad brengt.

Ik ben zelf niet echt kundig met het schrijven van macros maar zie dit wel als mooie oefening. Mijn vraag: Zou iemand mij hiermee kunnen helpen? In de bijlage heb ik een voorbeeld bestand toegevoegd met een vijftal landen, elk met 3 tabbladen. Op het navigatieblad heb ik de bladen gecodeerd vermeld.

Ik zou het erg waarderen als iemand een voorbeeld kan maken, zodat ik zelf de macros kan schrijven/ kopieren naar het betreffende bestand.

Mvg Paul

Bijlagen

paul1983,

Ik heb nog niet naar je bestandje gekeken.

Heb je de macro recorder al eens gebruikt?
Deze neemt je handelingen op en dan kun je deze later zien in te korten.

Bedankt voor de reactie. Een macro kan ik opnemen en is inderdaad een idee. Het is alleen omslachtig om voor iedere navigatieopdracht een macro op te nemen. Bovendien weet ik niet precies hoe ik opdrachtknoppen voor iedere macro in het drop-down menu kan plaatsen. Mocht er een andere oplossing zijn, dan verneem ik die graag!

Hartelijk dank!

Dit is perfect! Precies wat ik bedoelde! Nu is het een kwestie van kopieren en aanpassen, een mooie oefening voor mij!

Hartelijk dank voor alle hulp!

Dag Wim,

Nog een vraag. Het lukt me om de range van combobox 1 aan te passen en zo landen toe te voegen (in 'properties' van de combobox het bereik van R2;R....). Landen verschijnen in de combobox1! Vervolgens heb ik tabbladen toegevoegd en in Visual Basic in de navigatiesheet de landen toegevoegd door 'cases' te kopieren (afhankelijk van het aantal landen). Vervolgens heb ik de coderingen in de navigatiesheet toegevoegd per land(ook afhankelijk van het aantal nieuwe landen).

Nu lukt het me niet om in combobox2 de nieuwe codes te plaatsen. Ik heb meerdere opties geprobeerd, ook in Visual Basic gekeken of er een range is ingesteld, maar ik kan het niet vinden. Ik heb het vermoeden dat de range in module1 is ingesteld, maar kan het niet veranderen.

Hulp wordt enorm gewaardeerd.

Mvg Paul

Kijk eens bij Invoegen >> Naam >> Definiëren

paul1983,

Je moet codering van de sheets per set selecteren en in het naamvak het een naam geven.
Het naamvak staat links van de formulebalk.

Top! Dit werkt inderdaad. Ik was hier niet zelf uitgekomen, dus wederom hartelijk dank!

mvg Paul

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan