Navman iCN 520 laadt geen kaarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jap Wab

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2004
Als ik een tijd mijn Navman niet gebruik dan zet ik de batterij uit (aan de achterkant).
Wanneert je hem weer aandoet dan worden de kaarten geladen.
Nu doet hij dat helaas niet meer. Ik denk dat dat is, omdat ik hem een keer 'hard' uit heb moeten zetten toen het systeem bleef hangen.
Hij gaat nu direct naar de menu-tjes en daar aangekomen zegt hij dat er kaarten beschikbaar zijn. iemand ene oplossing?

Staan er in het menu; Voorkeurinstellingen/Kaarten/ ,kaarten aangevinkt?

Onder voorkeursinstellingen->kaarten heb ik 3 submenu-tjes staan: Weergave (daar zit het hem niet in), Nuttige adressen (daar ook niet) en Externe Geheugen.
Onder die optie staat. "Geen kaarten geladen". Verder komt daar 1 button tevoorschijn: "Opslaan". Als ik die aanklik komt er 1 seconde te staan "Bezig kaarten opnieuw te laden", maar daar hoort hij 10 seconde over te doen. Na 1 sec. houdt hij echter al weer op met laden.
Ik heb er trouwens niet mee lopen klooien (met bijvoorbeeld andere kaarten toeevoegen ofzo). Dit is gewoon het standaard kaartje wat erin zit.
Ik hjeb ook al geprobeerd om tijdens het opstarten het kaartje er pas in te doen (of op andere momenten), maar vooralsnog geen resultaat.

Maar geen aanvinkbaar hokje dus.

Maar geen aanvinkbaar hokje dus.

Sorry, dat kan wel kloppen ik heb nl zelf de ICN550 met een ingebouwde 4 Gig HD, de iCN 520 werkt met geheugenkaartjes. Volgens mij zijn de kaarten beschadigd of gewist op het geheugenkaartje. Er is toch een mogelijkheid om met de CDroms via SmartST Desktop de kaarten weer in het geheugenkaartje te laden?
B

Net voor het eerst die software gebruikt. Je ziet een wereldbol met daarop de landen gekleurd die je op je map hebt staan. Dat is er dus geen 1. Dus het klopt dat de Navman de kaarten die kan laden, want die staan er op 1 of andere manier niet meer op.

Dan kan ik selecteren welke ik erop wil zetten. Het probleem wara ik vervolgens tegenaan loop is dat ik ze niet weg kan schrijven naar het kaartje. De button om dat te doen is 'greyed-out'. Alsod hij denkt dat er helemaal geen kaartje in dat ding zit om de maps op te zetten.
Zucht.:confused:

De kans bestaat natuurlijk dat de bestanden op de SD kaart beschadigd/gewist zijn, dan is het kaartje via de iCN 520 niet meer te benaderen.
Als je een SD kaart lezer hebt, via de PC kan je het kaartje beter benaderen. Anders gewoon contact opnemen met Navman.
Succes. B

De SD-kaartlezer geeft aan dat de schijf niet geformatteerd is. Daar lijk ik dus ook weinig aan te hebben.
En ik heb geen aankoopbewijs van de Navman aangezien ik hem gratis heb gehad bij een nieuwe auto.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan