navw32.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.

katoo_tje

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2001
Hellup!

Iedere keer wanneer ik Word open, of een Word bestandje, krijg ik de melding

NAVW32.exe probeert toegang te krijgen tot internet

(melding via Norton)
Programma: c: program files\norton antivirus\navw32.exe

Dan de vraag wat ik wil doen

Opties: toestaan, blokkeren, handmatig configureren

Affijn, vandaag een Word bestandje naar iemand gemaild, en die krijgt hem niet open.

Kan het zijn dat dit een virus is, ik hem verstuurd heb zonder dat zij het kunnen bekijken?
Of dat zij met exact hetzelfde Norton programma het bestandje direct onbruikbaar maken?

Wat kan ik er nu aan doen. Heb al een tijdje op internet gekeken, maar kom er niet uit. Het enige advies wat ik steeds opvolg is het updaten (doe ik altijd) en een virusscan uitvoeren op alle bestanden (met andere opties die zij aangeven), met als resultaat geen virus gevonden.

Wat is NAVW32.exe? Wat moet ik doen om deze melding NOOIT meer te krijgen en de ontvangers van mail ook niet (mail met wordbestandje)

Alvast bedankt voor de hulp

heb even gezocht wat de melding kan zijn en symantec komt met onderstaande.

waarschijnlijk een virus VBS.Celeron.B.Worm genaamd.
wat doet het virus?

Deletes the following files, if they exist:
C:\Autoexec.bat
C:\Windows\Notepad.exe
C:\Windows\System32\Notepad.exe
C:\Program Files\Norton AntiVirus\Navstub.exe
C:\Program Files\Norton AntiVirus\Navw32.exe
C:\Program Files\Norton AntiVirus\Navapsvc.exe
C:\Program Files\Symantec\LiveUpdate\Ndetect.exe

waarschijnlijk krijg je daarom die melding omdat norton het file mist.

lees hier verder http://www.symantec.com/avcenter/venc/data/vbs.celeron.b.worm.html

doe eens een virusscan op www.housecall.nl en kijk of die wat vindt.

Virus?? doet niets, althans, ik wist niet eens dat het een virus was/is.

Vraagt altijd toestemming (norton) tot toegang met laag risico. Dus ik sta het altijd toe.

Maar nu ... ontvangers van mijn mail (met word bestand) kunnen het word bestandje niet openen. en zo werd ik op het idee gebracht. Zij krijgen de melding van hun virusprogramma dat het onbruikbaar is gemaakt.

Ik ben nu de online virusscanning nog een keer aan het doen en als dat niet werkt, ga ik morgen hetgeen deleten wat jij hebt aangegeven (en de verwijzing naar internetsite) uitvoeren. Ben altijd een beetje huiverig om bestanden te deleten. Ik ben nog maar een beginner, dus een beetje risicovol.

Maar wel bedankt alvast voor de snelle tip

Als het werkt, laat ik het natuurlijk even weten.

lees even goed op de site van symantec wat hun adviseren voor je gaat deleten ;)

Geplaatst door tazman
heb even gezocht wat de melding kan zijn en symantec komt met onderstaande.
waarschijnlijk een virus VBS.Celeron.B.Worm genaamd.

Nee dit is geen virus.
Het is een bug die is ontstaan na aanleiding van de laaste patch van Norton die via liveupdate is gekomen en waar sommige mensen last van hebben.

katoo_tje,
Het enige wat je hoeft te doen is hem op blokkeren zetten en aanvinken dat ie dat moet onthouden voor de volgende keer.

Laatst bewerkt:
Heb gedaan wat Saldos heeft geadviseerd en het werkt. Geen meldingen meer.

Bedankt!

Katootje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan