NCurses toevoegen aan DEV-C++

Status
Niet open voor verdere reacties.

TocanMilan

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2009
Hallo iedereen, ik heb een klein vraagje.

ik probeer de NCurses lib te gebruiken in mijn C++ project, maar het probleem is dat ik niet weet HOE ik deze lib instaleer.

op de NCurses homepage heb ik een tar.gz file gedownload, wat typisch is voor linux, maar ik kan het gelukkig openen met winrar.

het probleem is, waar steek ik deze files? Heb ik linux nodig om dit te instaleren?

Ik gebruik Windows XP

alvast bedank ik iedereen die mij wil helpen

er zitten allerlei verschillende mappen en files in die tar.gz,
er is ook een map die C++ noemt, dus ik ga ervan uit dat hierin de files zitten die ik zal nodig hebben, en hier zitten een heleboel headerfiles en bestanden met de extensie .cc in.

dan is er ook nog een readme en nog een paar andere bestanden, maar die hebben geen extensie, dus ik kan ze niet openen

hmmm, ik heb mijn beste vriend google gebruikt, en kwam op een link om de Devpak van PDcurses te downloaden, PDcurses is een betere variant van Ncurses.

aangezien ik Dev-C++ gebruik als compiler, zou het mogelijk moeten zijn om die devpak te installeren, ik volg alle stappen bij het installeren, alleen bij het compileren van mijn helloworld project, geeft hij weer verschillende errors en zegt hij dat hij curses.h niet vind

en ja, het noemt PDcurses, maar in het c++ project is het gewoon include <curses.h>

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan