ndi.exe (win32/Adware.agent)

Status
Niet open voor verdere reacties.

batangnijv

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 mei 2007
Hallo,

Ik krijg om de 5 minuten van NOD32 (IMON) de volgende mededeling:

Virus informatie:
...://83.149.105.225/dl/ndi.exe?rov=101&cb01e4d42+11B0911557EO4399BF897DF829D5
Bedreiging:
mogelijke variant van Win32/Adware.Agent applicatie
Opmerking:
Dit object bevat kwaadaardige code

Ik kopieer t naar Quarantaine en vervolgens verbreek ik de verbinding!

Ik heb de volgende programma's al geprobeerd maar het komt nog steeds tevoorschijn:
hitmanpro, XoftspySE, Adaware

Heeft iemand een oplossing/hint om dit te verwijderen?

Alvast bedankt!

batang

In hitman pro zit ook een virusscanner en dat is niet aan te raden.
Maar verwijder het bestandje eens via de veilige modus.

Liefst voor het scannen/verwijderen eerst systeemherstel (tijdelijk) uitzetten
Dan idd eventueel in safe mode Norton, AdAware en SpybotS&D draaien
Online scan met bv. Ewido (evt. in safemode met netwerkmogelijkheid, maar probeer eerst in gewone modus)

Blijkt het te hardnekkig, zet dan een HijackThis-log op Nucia:

http://www.nucia.nl/forum/showthread.php?t=12

Goed doorlezen en aanwijzingen zo goed mogelijk opvolgen. Succes!

hallo puppie en nanette
bedankt voor jullie reactie

Meteen na de reactie van puppie ben ik m.b.v. nod32 mn computer opnieuw gaan scannen in de veilige modus. Mn computer bleef even hangen (ik zag nog gauw een foutmelding voorbij schieten) en vervolgens ging de computer vanzelf opnieuw opstarten.
De computer start nu netjes op maar blijft in de blauw scherm hangen (met windowslogo). Ik heb meerder malen op F8 gedrukt en heb zo'n beetje alle optie's gehad (veilige modus, veilige modus met netwerk.., met opdrachtprompt, laatst werkende systeeminstelling etc. etc.
Ik denk dat ik nu een volgende (een hele zware) probleem heb. Mn harde schjif is niet gecrasht, maar volgens een vriend van mij, is mn volumelabel corrupt. Ik heb zojuist een nieuwe harde schijf gekocht en die wou ik gebruiken als master en de oude schijf als slave. Totzover ging t goed, maar toen ik mn oude schijf wou benaderen via de verkenner, vroeg windows of ik t opnieuw wou formateren (liever niet, aangezien ik nog heel veel foto's en video's daarop heb staan, ja ik weet t dom dom dom)!

Mn vriend had t over F-boot ofzoiets, maar dat zal ik wel in een andere forum moeten vragen en deze onderwerp moeten afsluiten???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan