Ndisuio

Status
Niet open voor verdere reacties.

cantate

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2004
Berichten
13
HAI!

Ik krijg, sinds het opnieuw installeren van een fire-wall, regelmatig de vraag of NDIS usermode I/O driver (NDISUIO.sys) contact mag maken met een bepaalde poort om pakketten te ontvangen of te versturen.

Nu heb ik echter géén idee :8-0: wat dit programmaatje zou doen en of het onontbeerlijk is voor de werking van mijn comp.

Iemand enig idee ?

Ik werk met XP.
 
FILENAME: Ndisuio.sys.
PROGRAM NAME: NDIS User I/O.
DESCRIPTION: Internal Windows driver; performs internal communications tasks within Windows.
RECOMMENDED ACTION: Always permit.

Dus het is geen virus en spyware, het is een bestand van windows zelf, zal er maar niks mee doen.
 
cantate,
NDIS usermode I/O driver NDISUIO.sys hoeft helemaal geen contact te maken met poorten.
Het probleem is alleen dat als je de firewall opdracht geeft om de poorten te sluiten voor NDISUIO.sys, dan krijg je de hele tijd een melding dat NDISUIO.sys geblokt wordt, dus je moet het probleem bij de wortel aanpakken.
Doe daarom dit:
Ga naar start-configuratiescherm-systeem beheer-services en rechtsklik op wireless zero configuration service-eigenschappen en kies bij opstarttype: "uitgeschakeld" en klik daarna op stoppen-toepassen-ok.
Kijk dan of je probleem is opgelost.
stel dat NDISUIO.sys dan nog steeds contact wil maken met poorten, dan heb je waarschijnlijk een trojan of spyware dat NDISUIO.sys gebruikt om contact te maken met de buitenwereld.
In dat geval zou ik toch even een online virus scan doen op bv www.housecall.nl en daarna ook even scannen met adaware en spybots om eventuele spyware te verwijderen.
Trouwens, heb je toevallig Sygate als firewall?
 
hai!

Ja, ik heb Sygate als firewall, hoezo ?

Nadat McAfee niet in staat bleek voldoende bescherming te bieden, ben ik , na veel rondvragen en uitproberen , bij Sygate uitgekomen.

Ik check regelmatig on-line met een andere virus-scanner .

Groetjes,Cantate
 
Geplaatst door cantate
hai!
Ja, ik heb Sygate als firewall, hoezo ?

omdat deze melding altijd bij de sygate firewall voorkomt en niet bij andere firewalls.

Heb je al op syware gechecked en de wireless zero configuration service uitgezet?
 
hai!

Yes, ook al check ik regelmatig heb ik nu net nog n keertje extra gedaan.
Zoals gewoonlijk niets gevonden, bezijdens wat verzamelgebeuren van een commercieele pagina, die ik er weer netjes uitgegooid heb.

Nog ff n vraagje : kan ik straks dat gebeuren in het conf.scherm weer aanzetten ? En wat doet t eigenlijk ?
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door cantate
Nog ff n vraagje : kan ik straks dat gebeuren in het conf.scherm weer aanzetten ? En wat doet t eigenlijk ?

:( euh........niemand ????? :confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan