nec 1100a firmware upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.

dr_Snuggels

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2004
Ik heb vorige week dvd+r binnen gekregen van Arita en die waren mintgroen. Ik had al eens eerder die dvd's gehad maar toen waren ze paars, maar type = exact hetzelfde. Nu liepen deze groene bijna allemaal vast, terwijl die paarse altijd perfect gingen. Ik heb toen gebeld met de leverancier van de dvd's en die zei tegen mij dat het aan de firmware van mijn dvd-speler ligt en dat deze regelmatig geupgrade moet worden.
De groene dvd's schijnen een nieuw type te zijn. Nu heb ik even rondgekeken en blijkt dat hier nogal risco's aan zitten en op de site van nec staat ook niks.
Is het echt zo dat mijn brander niet meer van deze tijd is en dat hij de nieuwe dvd's niet meer kan beschrijven of is dat een ***verhaal van de leverancier ??
Wie kan mij vertellen hoe ik mijn dvd speler zonder veel risico kan upgraden .......:cool: :rolleyes:

Bedankt voor je snelle reactie.
Maar hij werkte met die oudere dvd's ook prima.......
Op die pagina die je stuurde staan wel heel veel soorten.
Hoe weet welk soort ik moet hebben ????
Weet je ook ergens een pagina waar staat hoe ik het moet doen ???:) :)

je had het over de nec 1100 A die staat erbij dus ,je moet even kijken welke firmware je nu hebt bij je dvd speler te vinden in de hardware,en dan eventueel upgraden,maar er zit risico aan he dat je brander het niet meer doet als je het verkeerd doet dus.

Je kan firmware downloaden voor je 1100a, zodat hij een 1300a wordt. Dan kan je +en - branden.

Hier kan je in het Duits lezen hoe, wat en waar.

Ook op tweakers is er genoeg over te lezen.

FF googlen en je komt er genoeg over tegen.

Suc6 met updaten.

Mvg Patrick

Ik zie dat het hier met een dos-progje wordt gedaan, maar kan dit niet met windowsXP ???
En als het mis gaat kan ik mijn brander weggooien ???
:8-0: :8-0: :8-0:

firmware

Op deze pagina kan je de firmware vinden. Let er wel op dat je bij het upgraden naar de laatste versie als tenminste 1A0 hebt! Anders kan je 'm inderdaad weggooien. Dus eerst naar 1A0, dan naar de laatste. Je kan zien welke versie je hebt door in Nero te kijken onder Recorder->choose recorder. Daar staat bij de gegevens firmware revison, dus de firmware versie.

geen dos

Op deze pagina staat trouwens gewoon een onder XP uitvoerbaar programma. De dos-versie staat er ook, maar die heb ik nog nooit gebruikt.

jellelys...... je zegt op "deze pagina", maar er staat geen link bij jouw antwoord......
of ben ik toch blond.......

:cool: :cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan