Nec 1300 A DVD probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martinus Elsinga

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2001
Ik heb een Nec DVD 1300a dvd brander. Tot een paar dagen geleden deed ie keurig zijn werk, maar heeft nu het volgende probleem. Wanneer ik een film op dvd + RW wil branden (heb ik hiervoor al heel wat keren met succes gedaan) met instant cd+dvd van Pinaccle geeft hij aan dat het te branden bestand 4,13 GB is maar bij het branden geeft het prog aan dat hij 1024 MB gaat branden. Na afloop staat er wel de 4,13 GB op de dvd maar zowel de pc zelf als de (stand alone) dvd speler kan de data niet lezen. Bij Roxio cd creator (versie 6) wordt de dvd brander niet eens herkend als dvd brander. (staat niet vermeld alleen mijn cd brander)
De speler verwijderen in Windows XP (home edition) en opnieuw laten installeren heeft ook niet geholpen evenals het installeren van de nieuwste firmware (1.09)
Wie weet wat er aan de hand kan zijn en hoe ik de dvd brander weer zijn werk kan laten doen?

heb ik geprobeerd en de update geflashed. Geen resultaat. Systeem terugzetten naar bv een week geleden lukt ook niet want die is leeg (hoe dat kan begrijp ik ook niet) . Ik vermoed dat of de brander kapot is of dat Windows XP opnieuw geinstalleerd moet. maar misschien heeft iemand een andere oplossing ?

Zit de flatkabel er verkeerd om in, is maar een vraag.

Het kan een software probleem zijn van je huidig brandprogamma.

Heb je easy cd creator al eerder gebruikt, dus voor dat je het probleem had, ecdc dedecteerd wel de dvd brander, maar als deze niet als standdaard staat, geeft hij de cd-brander aan, althans bij versie 5 ik weet niet of versie 6 dat ook heeft .

Kijk in ecdc bij cd of extra hier moet hij wel vermeld staan.

groetjes speedtouch

heb nog even gezocht: bij drive properties staan bij read wel gegevens ingevuld, maar bij write staat overal NA ingevuld.
Bij het disk copieren vind je de dvd brander wel terug (samen met de cd brander die wel telkens goed staat vermeld en ook goed werkt) maar bij data copieren alleen de cd brander.
Wat ik nog kan proberen is de pc openmaken en controleren of de kabel wel goed vastzit of misschien is losgeraakt (de kids willen nog wel eens wat wild zijn) . Kom er nog wel even op terug zodra ik dat gedaan heb.

groeten Martinus

Heb ik niet, maar kan ik het morgen waarschijnlijk wel ff lenen. Zal het eens proberen. Kom er nog wel op terug.

Groeten

Martinus

Als je nu op bovenstaande klik bij Nero 6, dan heb je de trial :)

Heb Nero gedownload en geinstalleerd, Dit was geen succes. Heb vervolgens de pc opengemaakt de kabels van de cd- en dvd brander losgemaakt en opnieuw vastgezet, waarna de dvd brander tot mijn opluchting weer als van ouds zijn werk deed.
Mijn hartelijke dank voor jullie reacties
Groeten
Martinus

Blij dat het system het weer goed doet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan