nec brander ziet cd niet, andere cd's wel

Status
Niet open voor verdere reacties.

dubber

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2002
hallo
mijn nec brander ziet sommige originele cd,s niet
maakt niks uit met wel programma ik hem wil openen.
een andere originele cd, dvd of gekopieerde cd pakt ie meteen.
is de cd dan beveiligd?

Heb je al gekeken of die de cd wel ziet bij Deze Computer. Zoja dan kan je hem via daar opstarten.

Dit heeft niets met een beveiliging te maken, het enige wat ik kan bedenken is dat de lens vuil is, of dat de cd's die hij niet ziet, vuil of beschadigd zijn.

Probeer de cd's die hij niet ziet eens in een andere PC.

in de nec dvd speler die ik eronder heb pakt hij hem ook niet
andere pc ga ik nog proberen
het is een nieuwe originele cd, dus nog niet beschadigd ed.
als ik hem in de dvd brander leg dan gaat het lampje continu branden en om de 5 seconden hoor ik een licht tikje.
na een halve minuut gaat het lampje weer uit en gebeurd er niks.
via audiograbber zie ik dan de cd logo die bij de pijltje staat ook knipperen en daarna niet meer.
er staat dan:" de cd drive is not ready"

Je hebt nu dus al 2 stations die de CD niet kunnen lezen.
De kans is groot dat deze dan toch of vuil of beschadigd is.

Maar we wachten de andere PC even af. Soms met wat geluk pakt deze hem wel.
Als dit zo is, zou ik hem zo snel mogelijk even backuppen.

Wat ik ook nog kan bedenken is dat sommige merken branders of players soms moeite hebben met bepaalde merken CD's of DVD's.

Maar ik heb eigenlijk nog nooit gehoord dat een originele schijf niet herkend wordt door een station.

het gaat om een cd van norah jones, "not too late"
de andere cd,s van norah jones:" feels like home" en " come away with me" zijn van de zelfde platen maatschappij, waarvan de "come away with me" dezelfde informatie op de cd bevat namelijk: www.mediamotion.com
de andere cd,s waren geen probleem om om te zetten in mp3

Jeetje, wat een toeval.
Ik heb Norah afgelopen ( half augustus ) live gezien in Vienne en stadje net onder Lyon aan de Rhone.
Een geweldig concert in een heel oud openlucht theater. Bij toeval stond ik in de buurt op een camping en via de Office de Touriste zag ik dat zij daar een concert gaf.

Maar goed dit is even Off Topic, nu jouw probleem nog oplossen.
Sorry, mijn vakantie gevoel kwam weer even boven

Heb je de andere computer al geprobeerd ??

Het is de manier om te kijken waar dit aan kan liggen.
Als niet ene player zo'n CD kan lezen ligt dit aan de CD.
Als de ene wel en de andere niet, is het moeilijk te bepalen waar de oorzaak ligt.

ik hoop dat het dan aan mijn brander ligt, ik wil niet de originele cd in de auto hebben.
en met mp3 in de hoogste kwaliteit en met variabele bitrate kan ik nog steeds 5 a 6 cd,s op 1 cd kwijt maar toch nog in een zeer goede kwaliteit.

Ik heb het dus allemaal over lezen.

Kopieren wordt een ander verhaal. Veel ÇD's en DVD's bevatten een kopieerbeveiliging.
En dit lukt natuulijk niet met de gebruikelijke software, maar dit heeft niets met het lezen van deze schijfjes te maken. Elke player zou deze schijfjes moet kunnen lezen.

het is nu wel gelukt.
op een andere pc pakt hij hem dus probleem loos.
momenteel is hij bezig met het omzetten naar mp3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan