NEC DVD+RW ND-1100A brand niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

cobra880

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2006
Beste mensen,

Ik heb een probleem met m'n brander:
NEC DVD+RW ND-1100A.
Ik heb geprobeerd een CD+R te branden via WMP.
Wanneer ik bestanden toevoeg zie ik links staan VOL.
Terwijl m'n 700 MB CD+R schijf nog helemaal leeg is..
Ik klik op branden en ik zie dat alles voorbereidt word.
Maar na de eerste track te hebben gebrand sluit de schijf af.
En krijg ik het bericht:
Selecteer een lagere snelheid (al gedaan)
óf Selecteer een andere type schijf (al gedaan: Philips gebruikt i.p.v. Teac.)

Ligt dit eraan dat ik toch alleen DVD(RW) kan branden met m'n nec?
Ook met Roxio Easy CD creator krijg ik dezelfde soort fout.
Iemand die wat eraan mankeert?

Bedankt alvast.

Kevin.

Heb ja al een nieuw cd'tje geprobeerd? is dit de eerste keer dat je een CD+R probeert te branden? is je driver er wel geschrikt voor? en heb je de nieuwste firmware al?

Ik heb de info al gevonden over je driver hier wat ik hier kan van af leiden is dat hij ze normaal wel moet kunnen branden. nu nog een antwoord op mijn andere vragen

Re:

Ja,

M'n firmware is al up-to-date.
En er staat bij de specificaties dat dit mogelijk is:

-CD-R(W)
-DVD-R(W)

Ik heb net een DVD RW geprobeerd maar ik krijg daar hetzelfde antwoord.
Ik zal nu even nog de drivers checken.
In iedergeval bedankt voor je info!

Kevin.

Laatst bewerkt:
Nec 1100

Roxio is berucht om zijn problemen, ben er al enkele keren mee gecrashd. Nero is zonder meer goed.
Mogelijk heb je de schijf afgesloten na een sessie. Die optie kun je uitvinken waardoor later toevoegen mogelijk is. Het is voor zover ik weet ook mogelijk om een afgesloten schijf te heropenen al verlies ja dan wat ruimte. De CD/DVD drives zijn nog altijd moeilijke en veelal onbetrouwbare dingen. Zeer critisch al is NEC goed. De kwaliteit van de schijfjes varieert enorm. Snelheid verlagen tijdens schrijven helpt veel.

BrnrdsJng

Roxio is berucht om zijn problemen, ben er al enkele keren mee gecrashd. Nero is zonder meer goed.
Mogelijk heb je de schijf afgesloten na een sessie. Die optie kun je uitvinken waardoor later toevoegen mogelijk is. Het is voor zover ik weet ook mogelijk om een afgesloten schijf te heropenen al verlies ja dan wat ruimte. De CD/DVD drives zijn nog altijd moeilijke en veelal onbetrouwbare dingen. Zeer critisch al is NEC goed. De kwaliteit van de schijfjes varieert enorm. Snelheid verlagen tijdens schrijven helpt veel.

BrnrdsJng

Bedankt, ik ga ermee aan de slag.

Kevin.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan