NEC ND-2500 moeite met dvd lezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mishamisha33

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2004
onlangs heb ik een dvd brander gekocht namelijk een NEC ND-2500 bij computerland

Nu is het zo dat als ik gewone film dvd's wil afspelen, hij erg traag is, en bij het gebruik van dvd shrink geeft hij gelijk accute errors.. Iemand een idee? of is het normaal dat het zo doet? of moet ik terug naar de winkel
:confused:
alvast bedankt

Wat voor windows versie draai je ?

Hoe is de brander aangesloten ? op welke IDE kabel en staat hij op master of slave.

Heb je ook op de jumpers gelet ( master/slave ) aan de achterkant van de brander.

Laat het even weten.

groetjes speedtouch

ok komt hij:

- windows XP pro (engels)
- dvd brander is master
- cd brander op zelfde IDE kabel is slave
- kheb alle updates van winblows
- er kwam samen met mijn dvd brander geen
documentatie of software uit de winkel (is dit vreemd)

En dan nog ff mijn vraag herhalen: is het uberhaupt vreemd dat een dvd brander dvd's slecht afspeelt?? (beetje nutteloos misschien )

alvast bedankt:p :

PS: als de jumpers verkeerd zitten is de kans toch zo goed als nihil dat het wel een ''beetje'' werkt??

Windows Xp, groote kans dat je aspi-layers niet in orde zijn.
Meestal zit bij een brander nero geleverd deze heeft ook de aspi drivers aan boord.

is het uberhaupt vreemd dat een dvd brander dvd's slecht afspeelt??

Een dvd speelt vlekkeloos in een brander.

als de jumpers verkeerd zitten is de kans toch zo goed als nihil dat het wel een ''beetje'' werkt??

Nee als de jumpers verkeerd zitten kan de brander werken, maar dan krijg je dit soort problemen die je nu omschrijft.

Voor het afspelen van een dvd moet je gebruik maken van een goede player, voorkeur Powerdvd-xp.

Je hebt 2 branders nu op een kabel, dit kan je beter veranderen.
Zet de cd-brander als slave op de IDE 0 bij de Hdd
Als op de andere IDE verder geen speler of tweede Hdd zit kan je de Dvd brander ook als CS zetten.

Kijk dit eerst even na, ik kan nog wel een hele waslijst typen maar dan wordt het onoverzichtelijk.

Laat de uitslag even weten en wat je precies hebt veranderd dan.

groetjes speedtouch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan