Nec nd-3540

Status
Niet open voor verdere reacties.

yoyo95

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2009
Berichten
41
Ik heb per ongeluk de stuurprogramma's van mijn CD/DVD-brander (een NEC ND-3540) verwijderd. Ik heb al op google gezocht hoe ik die terugkrijg, maar niet gevonden (weet eigenlijk ook niet waar ik precies op moet zoeken). Weet iemand hoe ik die driver terug krijg op mijn XP-computer?

PS de BIOS startte niet op op toen ik geen stuurprogramma van de brander geïnstalleerd had, maar die wel ingebouwd was. Is dat normaal? Er hoort dan toch gewoon een geel uitroeptekentje in apparaatbeheer te staan?
 
Ik heb per ongeluk de stuurprogramma's van mijn CD/DVD-brander (een NEC ND-3540) verwijderd. Ik heb al op google gezocht hoe ik die terugkrijg, maar niet gevonden (weet eigenlijk ook niet waar ik precies op moet zoeken). Weet iemand hoe ik die driver terug krijg op mijn XP-computer?

PS de BIOS startte niet op op toen ik geen stuurprogramma van de brander geïnstalleerd had, maar die wel ingebouwd was. Is dat normaal? Er hoort dan toch gewoon een geel uitroeptekentje in apparaatbeheer te staan?

Waarschijnlijk heb je het brandprogamma verwijderd, en niet een stuurprogamma van je brander.
Als je even googled, kom je genoeg progamma's tegen die ook nog eens vrij te gebruiken zijn.
Anders gebruik je toch je originele progamma meegeleverd bij je brander of computer.:thumb:
 
Waarschijnlijk heb je het brandprogamma verwijderd, en niet een stuurprogamma van je brander.
Als je even googled, kom je genoeg progamma's tegen die ook nog eens vrij te gebruiken zijn.
Anders gebruik je toch je originele progamma meegeleverd bij je brander of computer.:thumb:

Thx voor je reactie.
Maar helaas, het is zeker weten het stuurprogramma.
En bij de brander zat geen origineel programma ("XP zal deze automatisch installeren"), maar die heb ik dus gedeïnstalleerd :confused:
 
Ik heb per ongeluk de stuurprogramma's van mijn CD/DVD-brander (een NEC ND-3540) verwijderd. Ik heb al op google gezocht hoe ik die terugkrijg, maar niet gevonden (weet eigenlijk ook niet waar ik precies op moet zoeken). Weet iemand hoe ik die driver terug krijg op mijn XP-computer?

PS de BIOS startte niet op op toen ik geen stuurprogramma van de brander geïnstalleerd had, maar die wel ingebouwd was. Is dat normaal? Er hoort dan toch gewoon een geel uitroeptekentje in apparaatbeheer te staan?

Even voor de duidelijkheid.
Als je BIOS niet opstart, start je hele systeem niet op.
Je BIOS stuurt de meest essentiele apparaten op (laadt) HDD, CD, toetsenbord etc.
Kijk eens in je BIOS (meestal bij het opstarten op delete, F2, F10 o.i.d.) drukken.
Daar kun je zien of je cd speler cq brander herkend wordt.
Waarschijnlijk wel, dus zal het toch aan je brandprogamma liggen.
Je kunt trouwens vanuit XP branden zonder extra brandprogamma.
 
Even voor de duidelijkheid.
Als je BIOS niet opstart, start je hele systeem niet op.
Je BIOS stuurt de meest essentiele apparaten op (laadt) HDD, CD, toetsenbord etc.
Kijk eens in je BIOS (meestal bij het opstarten op delete, F2, F10 o.i.d.) drukken.
Daar kun je zien of je cd speler cq brander herkend wordt.
Waarschijnlijk wel, dus zal het toch aan je brandprogamma liggen.
Je kunt trouwens vanuit XP branden zonder extra brandprogamma.
Ik weet wat de bios is hoor :p
Maar ik kan niet kijken of die herkend wordt, omdat hij nog vóórdat ik op F2 moet drukken voor de BIOS op een mooi zwart scherm met een knipperend streepje blijft staan :)
Dus mijn vraag is of iemand het stuurprogramma voor mij kan vinden. Ik weet zeker dat ik hem gedeïnstalleerd heb, omdat ik in Apparaatbeheer zat te kijken bij de stuurprogramma's toen ik hem verwijderde.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet wat de bios is hoor :p
Maar ik kan niet kijken of die herkend wordt, omdat hij nog vóórdat ik op F2 moet drukken voor de BIOS op een mooi zwart scherm met een knipperend streepje blijft staan :)
Dus mijn vraag is of iemand het stuurprogramma voor mij kan vinden. Ik weet zeker dat ik hem gedeïnstalleerd heb, omdat ik in Apparaatbeheer zat te kijken bij de stuurprogramma's toen ik hem verwijderde.

Hoe wil je een stuurprogamma installeren als je niet verder komt als een zwart knipperend streepje ? F2 is niet noodzakelijk de toets om in je bios te komen. Kan ook del, F10 o.i.d. zijn.
Geef eens wat meer info.
Is het een desktop, een laptop en type, merk. Moederbord merk en type, dat zou wat handiger zijn.:eek:
 
Hoe wil je een stuurprogamma installeren als je niet verder komt als een zwart knipperend streepje ?
Ik heb de brander er weer uitgehaald, en de cd-lezer die erin zat teruggestopt. Daarmee start de PC wel
F2 is niet noodzakelijk de toets om in je bios te komen. Kan ook del, F10 o.i.d. zijn.
Bij mij is het F2
Geef eens wat meer info.
Is het een desktop, een laptop en type, merk. Moederbord merk en type, dat zou wat handiger zijn.:eek:

Het is een desktop, aangezien we hem niet zelf hebben gekocht (overgenomen van iemand anders) en er ook geen merk op staat, weet ik niet wat voor merk PC het is. Het toetsenbord en de muis zijn allebei van Acer, maar dat zegt natuurlijk niets.

Ik heb een ASRock moederbord, met de naam ASRock K7VM4. Voor de rest is dit wat EVEREST aangaf bij moederbord: http://i28.tinypic.com/jl3t5h.jpg.

Als je nog iets anders moet weten zoek ik het voor je op, als mijn brander maar werkt :p
 
Een brander heeft geen drivers nodig die apart geinstalleerd moeten worden. Die zijn er ook niet.

Windows doet dat zelf tijdens het opstarten van de brander. Zo niet, dan is de brander of niet goed aangesloten, of de bios instellingen zijn fout of de brander is overleden
 
Een brander heeft geen drivers nodig die apart geinstalleerd moeten worden. Die zijn er ook niet.

Windows doet dat zelf tijdens het opstarten van de brander. Zo niet, dan is de brander of niet goed aangesloten, of de bios instellingen zijn fout of de brander is overleden

En ik kan er niets aan doen als ik bij apparaatbeheer de stuurprogramma's heb verwijderd?
 
Die zouden bij opnieuw opstarten daar Windows weer automatisch geinstalleerd moeten worden zoals ik al zei
 
Die zouden bij opnieuw opstarten daar Windows weer automatisch geinstalleerd moeten worden zoals ik al zei
Oke sorry, ik had niet begrepen dat hij dat ook doet als ik ze verwijderd had.
Gaan we dat proberen. Bedankt!
 
Hoe wil je een stuurprogamma installeren als je niet verder komt als een zwart knipperend streepje ? F2 is niet noodzakelijk de toets om in je bios te komen. Kan ook del, F10 o.i.d. zijn.
Geef eens wat meer info.
Is het een desktop, een laptop en type, merk. Moederbord merk en type, dat zou wat handiger zijn.:eek:

Het probleem is opgelost. Het was toeval dat hij niet opstartte, want dat deed hij even later ook niet toen de oude cd-speler erin zat...

Iig bedankt voor de antwoorden allemaal :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan