nec1100A of 1300A

Status
Niet open voor verdere reacties.

jellelysium2000

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2003
Hallo,

Ik ben van plan een dvd recorder te gaan kopen, alleen twijfel ik tussen de modellen nec 1100A en 1300A. Kleven er buiten het niet kunen beschrijven van - schijfjes nog andere nadelen aan de 1100A? Zoals bijvoorbeeld het breken van kopieerbeveiligingen? Weet iemand trouwens nog een geschikt programma dat ik kan aanschaffen waarmee ik divx films kan herberekenen naar dvd formaat?

Groetjes Jelle

Op usenet (nieuwsgroepen) zie ik regelmatig klachten over de 1100A voorbij komen. Zelf geen ervaring mee maar toch het vermelden waard.

Ik zou je eerlijk gezegd willen aanraden geen NEC-writer te kopen. Ikzelf heb een 1300A sinds een week, en heb sindsdien mijn kleerkast meermaals mishandeld uit frustratie (LOL). Eerst konden mijn (Proplay) dvd-r's enkel gelezen worden door de witer, dus niet door mijn dvd-lezer, en van de gegevens die gelezen konden worden waren dan ook weer een heel deel gecorrupteerd. Uiteindelijk bleek dit een probleem te zijn met Nero 5.5, dus schakelde ik over op het proggie dat erbij geleverd was, een OEM van Nero Express. Hierdoor werkte alles blijkbaar wel....

Natuurlijk, eens je begint te schrijven stop je er niet meer mee, dus mijn doosje Proplays was al snel leeg. Nu heb ik 4x Princo's, en die worden niet eens herkend door de writer....geen probleem d8 ik, ff firmware upgraden. Omdat ik geen diskdrive heb steken moest ik een bootable cd maken met de nieuwe firmware en flashproggie erop. Middenin de installatie van de nieuwe firmware crasht de hele zooi, dus nu kan ik gewoon helemaal niet meer schrijven...

Peace

ik bezit nu twee dagen de nec 1300A . ..brand met nero 6.0.0.11 en heb ook al dvdxcopy 3.01 geprobeerd en dat is ook goed gegaan. ..ik heb er nog geen problemen mee gehad.tot nu toe al negen cd gebrand...doet het prima.( hoop dat het zo blijft) gebruik nashua DVD+R 19.00 euro .10 stuk's

Laatst bewerkt:
Geplaatst door praet

Natuurlijk, eens je begint te schrijven stop je er niet meer mee, dus mijn doosje Proplays was al snel leeg. Nu heb ik 4x Princo's, en die worden niet eens herkend door de writer....geen probleem d8 ik, ff firmware upgraden. Omdat ik geen diskdrive heb steken moest ik een bootable cd maken met de nieuwe firmware en flashproggie erop. Middenin de installatie van de nieuwe firmware crasht de hele zooi, dus nu kan ik gewoon helemaal niet meer schrijven...
Peace

Is wel off topic, maar kan het even niet laten hierop te reageren.
Waarschijnlijk dus je eigen fout.
Er wordt gesteld op de NEC site, alleen te booten vanaf floppie en niet van een IDE apparaat en verder moet de writer tijdens het flashen aangesloten zijn als master op de tweede IDE poort.
Je zou het nogmaals kunnen proberen op deze mannier, dus ff ergens een floppiedrive lenen.
Garantie ben je nu kwijt en de brander doet het dus niet meer, baat het niet dan schaadt het in elk geval ook niet (meer)

Wel, even mijn relaas. Ik heb vandaag een NEC1300A gekocht en ben uitermate tevreden.

Met Princo DVD-R 1-4X kan ik, zonder firmware-update, gewoon werken, totaal geen probleem. De -RW van Fujifilm is ook geen probleem. Voor mijn broer heb ik een Imation gefikt, geen probleem. Ook de + versies geen probleem. Ik heb er vanaf vanochtend 6 gefikt, allemaal 100%

K je hebt gelijk hehe :) zit wel op sec master, maar had nog niet de moeite gedaan om ver te gaan zoeken op de site van NEC.... Omdat ik veel te lang heb gewerkt in de assemblage en reparatie van pc's, heb ik nog maar heel weinig geduld over op dit gebied ;)

Zoals ze zeggen: De loodgieter heeft altijd een kapotte pompbak :d

Thx

Peace

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan