nec1300a / internet explorer

Status
Niet open voor verdere reacties.

kruimeltje

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2001
Hallo,

Ik heb een NEC 1300-a dvd brander geinstalleerd, en ik heb sindsdien last van een raar probleem

Als ik het internet op ga met de internet explorer, dan kan ik meestal 'normaal' surfen, maar soms als ik een bepaalde pagina opvraag, dan begint de dvd brander te 'pruttelen' (er zit dan geen lege dvd in), en wordt de explorer afgesloten. Heb voor de zekerheid mozilla geinstalleerd, en deze heeft het probleem niet. Ik zou opzich best kunnen leven met mozilla als browser, maar Rabo telebankieren maakt standaard gebruik van internet explorer. Het betreft willekeurige pagina's. Nu kan ik bijvoorbeeld www.google.com niet opvragen, gisteren was het de windows update, en ook met telebankieren heb ik hetzelfde probleem al gehad. Ik heb al diverse dingen geprobeerd:

firewall uitzetten (zonealarm)
virusscanner uitzetten (avg antivirus)
firmware geflasht naar 1.09 (was 1.08)

Overigens, als ik de computer opnieuw opstart, is het probleem voor de ene pagina verholpen, maar ontstaat ie weer voor een willekeurige andere pagina.

Zijn er mensen die dit probleem kennen, en er een oplossing voor weten??

Owja, de dvd brander is secundairy slave

primary master (ibm 30 Gig)
primary slave (maxtor 40 Gig)
secundary master (nec-5700 dvd-rom speler)
secundary slave (nec-1300a dvd brander)

Alvast bedankt

ff dit nog

Ik heb ff op het forum rondgekeken, en ik lees overal dat geadviseerd wordt om de dvd brander als secundairy master te installeren (ook in verband met flashen). Ik heb hem echter als secundary slave geinstalleerd, en de dvd rom speler als secundairy master. Maar toch kan ik mijn brander flashen, en gaat het kopieeren van dvd's perfect.

dvd-brander master
dvd-speler slave

helaas

heb ze omgewisseld, maar helaas, vandaag is google de pineut. zal mij benieuwen welke pagina morgen aan de beurt is.

trouwens, zal ik ze zo maar laten, of weer omwisselen?

Ik zou de brander als master laten, dit is tenslotte ook het advies van NEC.

oke

oke, zal het maar zo laten dan, maar daarmee is mijn probleem nog niet opgelost :-(

nec 1300a

Heb je misschien pinnacle software op je PC?
Daar crashte mijn brander stees op.
remedie:alles van pinnacle verwijderen(ook registerverwijzingen) brander verwijderen opnieuw opstrarten brander laten installeren, opnieuw opstarten pinnacle installeren en toen werkte bij mij alles

helaas

heb het geprobeerd, had idd pinnacle software geinstalleerd, heb bovenstaande uitgevoerd maar helaas :-(

toch bedankt voor de tip

temporary internet files

ben eens aan het uitpluizen gegaan, en ben erachter gekomen dat e.e.a. te maken heeft met de temporary internet files, want als ik vanuit de explorer deze probeer op te ruimen, heb ik hetzelfde probleem, en ook met schijfopruiming. Zelfs externe programma's zoals window washer lopen hierop stuk.

Ik heb ook (tijdelijk) een ander account aangemaakt, en voila, weg waren de problemen. Maar: hoe kan ik nu mijn temporary internet files verwijderen ??

Alvast bedankt voor het meedenken

Kruimeltje

opgelost

Ik heb het probleem alsvolgt opgelost. Ik heb wat ik wilde bewaren ff op mijn D schijf geparkeerd, en toen een nieuwe gebruiker aangemaakt met beheerdersrechten, daarna de oude gebruiker verwijderen inclusief bestanden, en voila, het werkt weer als vanouds

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan