nec_dvd-rom & ide CD R/RW

Status
Niet open voor verdere reacties.

dirtyblonde

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2005
Een tijdje geleden in mijn computer in zn totaliteit leeggehaald, en is alles opnieuw geinstalleerd e.d. Er is wel een back up gemaakt van alle bestanden die ik wilde behouden maar mij was verteld dat mijn dvd station geen driver meer had? Ik vond het maar een raar verhaal!

Ik heb het volgende in mijn kast hangen:
  • _NEC DVD-ROM DV5800A
  • IDE-CD R/RW 12x8x32

naar mijn weten is de _NEC mijn dvdstation die ik tevens ook gebruik om cdroms te installeren, muziek mee af te spelen etc. Als ik een cdrom of een muziekcd plaats, werkt het prima en herkent hij alles. Nu heb ik een dvd'tje en deze herkent hij niet. Een andere muziekdvd die ik er in plaats pakt hij dan weer wel maar deze loopt in mijn dvdplayer erg traag in het begin.

Als ik een schijfje in mijn 2e drive gooi, loopt heel mijn pc vast en moet ik hem handmatig opstarten om mijn pc weer te laten werken. Als ik dan op het knopje eject druk reageert hij ook niet, pas als ik hem opnieuw opstart.

Ik wil graag dat ik weer dvd's kan afspelen op mijn pc en cd's kan branden!

Help me. :o

Help

Wat is je OS, want 98 is duidelijk anders dan de NT clonen.

Soms kun je eenvoudig de DVD en/of CD-Rom in apparaatbeheer verwijderen, bij de volgende start zet hij hem er dan weer op.

Eric.:thumb:

P.S. Het klopt hoor de NT clonen kennen geen aparte drivers voor DVD's of CD-R/RW drives omdat ze het doen met de driver van Windows. Alleen voor de DVD-RAM bestaat een driver om hem als verwiselbare schijf te gebruiken.

Laatst bewerkt:
ik ben een blond onschuldig meisje van 18 jaar wat havo doet. wat bedoel je met OS en NT klonen??

en als ik op internet zoek naar de drivers voor mijn dvd rom station staan ze er gewoon tussen hoor

Nou ja!

Ok , maar blond heeft er niets mee te maken hoor.

OS operating system = besturingssysteem
Vroeger DOS, toen Windows van 1 naar 3.1 en van 98 naar ME
Los daarvan onstond NT, hieruit kwamen de huidige voort.
Nu Win2K en Win XP en morgen Vista.

Eric.

P.S. Drivers voor dos en 98 zul je nog wel kunnen vinden.

Laatst bewerkt:
Heb even bij Nec gekeken

Daar staat alleen een driver voor DOS en Win 3.x

Maar heb je al geprobeerd ze te verwijderen in apparaatbeheer ?

Eric.:thumb:

Ja ik heb het gedaan drnet eventjes. Mijn dvd speelt hij weer prima af.. Alleen 1 muziekdvdtje nog steeds niet, ik neem aan dat dat door het cdtje zelf komt. Heb ook even gekeken of ik mijn brander (F:) weer kan gebruiken, Als ik bij deze computer kijkt wat hij aangeeft, loopt Deze computer vast, maar gelukkig de rest v/d pc niet. Ik had trouwens een normaal audioctje in me F gegooid.

Kan

Heeft vaak te maken met brandsoftware.

Dit leerde Lucky Fred mij:
2. CD- en/of DVD- speler/writer verdwenen?
Ga naar Start -> Uitvoeren, type daar in regedit en klik op OK.

Zoek naar : HKEY_LOCAL_MACHINE/System/Currentcontrolset/Control/Class/

Klik nu met rechter muisknop op de volgende sleutel {4d36e965-e325-11ce-bfc1-08002be10318} en kies voor Exporteren. Vul een naam in en blader naar de directory waar je de backup wilt plaatsen en klik op opslaan.

Verwijder nu in het rechter venster de sleutels met de volgende naam: UpperFilters en LowerFilters

Sluit het register en start de PC opnieuw op. Hij zal de verdwenen spelers nu opnieuw installeren.
Indien noodzakelijk mocht blijken kun je altijd de backup terugzetten door te dubbelklikken op dat bestand.

Helpt soms ook bij eindeloos proberen te lezen.

Eric.

Anders voor de zekerheid ook je CD/RW even verwijderen en brand software , na herstart, opnieuw instaleren.

mijn dvd rom vindt nog steeds dat ene dvdtje niet, hij herkent hem gewoon niet. de upperfilter kon hij trouwens niet vinden, en als ik nu weer kijk bij de sleutels staan ze er helemaal niet meer tussen en dus ook niet geinstalleerd. ik heb geen brandsoftware geinstalleerd ik maakte altijd muziekcdtjes met wmp.

Sorry Blondie

Was er even niet.

Zo'n firmware update kan nooit een drive die het goed deed, en nu niet meer wil helpen denk ik, want hij deed het goed zonder die update.

Daarnaast zijn ze vaak lastig, moet in DOS gebeuren vaak en je zal de eerste niet zijn die daarna een drive heeft die het echt niet meer doet.

Dat is werk voor de ervaren computeraar.

Ja ik heb MSN stuur me maar een mailtje,
Eric apestaart HetNetNiet punt nl

Eric.

nou weer iets raars gebeurd.. zat net een dvd te kijken op mijn pc, was al 1,5 uur bezig.. maar de dvd begon vast te lopen.. dus ik besloot om hem eruit te halen, schoon te maken.. maar nu ik hem er weer in doet herkent hij hem niet meer!

Niet zo mooi

Het lijkt er op dat je DVD drive aan het sterven is of je IDE heeft kuren.

Je kunt er niet even een andere in hangen.

Ben toevallig gister ook bezig geweest met een DVD brander, op het laatst toch maar even een andere in gehangen, en alles doet het weer.

Eric.

tript hem nog steeds!!

Aangezien ik geen verdere reacties en nog steeds geen oplossing heb gevonden, hier nogmaals een omroep : http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=247219.

Aangezien ik geen verdere reacties en nog steeds geen oplossing heb gevonden, hier nogmaals een omroep : ;)

Mijn dvd-rom station pakt wél cd-roms + audio cd's maar geen dvd's. Nou heb ik hem al verwijderd in apparaatbeheer (helpte een enkele keer, nu niet meer) ook heb ik dat met die sleutels geprobeert maar hier werd ik al helemaal niks wijzer van.

Ik kan nu dus geen dvd's afspelen, maar ik heb ook een dvd met afbeeldingen erop staan, deze speelt hij ook niet, maar deze dvd wordt ook niet afgespeeld op de normale dvdspeler bij de tv of de laptop van mijn vader. Kan dit aan het cdtje liggen? Hij was prima gebrand!

Groetjes en help me aub.

Ps. heb al gehoord dat mijn dvd-rom gewoon aan het sterven is, maar waarom kan ik dan nog wel ALTIJD en niet soms een audio of cdrom afspelen?

Probeer die DVD met afbeeldingen eens te kopieren naar je HD (harddisk) als hij 'm wel pakt (in het sporadische geval)

10 tegen 1 dat je een CRC error krijgt wat duidt op een brandfout

Als ik de cd er in doe herkent hij hem niet eens, ook niet in Deze computer. Er staat dan plaats een andere geschikte schijf in station E:..en de jongen die de cd voor mij heeft gebrandt, beweet dat hij het op zijn laptop wel deed en ook op een andere pc.. hij zegt dat het ligt aan - & + dvd's?

Dit is trouwens precies hetzelfde als met andere dvd's, die leest/herkent hij ook niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan