Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Privacywetgeving
Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.
In mijn macro's komt er op een bepaald moment een messagebox tevoorschijn. Kan ik iets in mij macro zetten dat hij deze met nee beantwoord?
groeten uni
ik heb bij een document een soort automatisch update functie gemaakt die start als het bestand wordt opgeslagen. Maar aan het begin wordt het bestand eenmaal aangemaakt en juist op dat punt moet er nee geantwoord worden. Omdat er uiteindelijk niks toegevoegd kan worden aan een rapport wat nog niet bestaat![]()
zo duidelijker of nie ?![]()
zal het proberen stap voor stap uit te leggen. zonder persoonlijke data weergeven gaat lastig. zit grotendeels met van alles verweven![]()
stap 1 rapport-template wordt geopend
stap 2 rapport wordt ingevuld
stap 3 rapport wordt opgeslagen
stap 4 rapport etc wordt afgesloten.
als men nu in het rapport bezig gaat en het opslaat.
voor het opslaan
stap 1 info wordt uit het rapport gekopieërd
stap 2 gekopieërde info wordt in database weggezet
stap 3 database wordt opgeslagen en afgesloten
stap 4 rapport wordt opgeslagen
bij de eerste keer opslaan moet de update-macro niet gaan lopen omdat het rapport dan immers nog moet worden aangemaakt. Dus daar moet met een nee geantwoord worden.
De keren daarna bij het bewerken van het rapport, moet de update-macro dus wel gaan lopen.
Ik heb al gezocht naar het automatisch beantwoorden van ja/nee vragen in messagebox, maar dan krijg ik zoveel :shocked: :shocked: :shocked: antwoorden en vind daar dan ook niks nuttigs tussen![]()
dat is dus het probleem
Hij start niet bij het openen, maar bij het opslaan![]()
Eigenlijk is het uiteindelijk doel dat men er niks van merkt dat de database geupdate wordt bij het opslaan. Maar hoe ik dan de eerste maal opslaan (bij het aanmaken van het rapport dus ) kan overslaan weet ik niet. Dus daarom had ik er maar een messagebox in gemaakt zodat ik hem met de hand aan het begin kan overslaan.![]()
Hoop nu nog wat duidelijker![]()
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.