• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Nee antwoorden op messagebox

Status
Niet open voor verdere reacties.

universe

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2007
In mijn macro's komt er op een bepaald moment een messagebox tevoorschijn. Kan ik iets in mij macro zetten dat hij deze met nee beantwoord?

groeten uni

Even een vraagje. Moet het antwoord op de MsgBox altijd nee zijn? Vraag ik me tegelijk af wat het nut is van die MsgBox .

In mijn macro's komt er op een bepaald moment een messagebox tevoorschijn. Kan ik iets in mij macro zetten dat hij deze met nee beantwoord?

groeten uni

Hoi Uni,

Welke handeling voert je Macro uit? Ik denk dat dat handig is om te weten, zodat we wat gerichter kunnen antwoord :D

Groet,
Allard

ik heb bij een document een soort automatisch update functie gemaakt die start als het bestand wordt opgeslagen. Maar aan het begin wordt het bestand eenmaal aangemaakt en juist op dat punt moet er nee geantwoord worden. Omdat er uiteindelijk niks toegevoegd kan worden aan een rapport wat nog niet bestaat ;)

zo duidelijker of nie ?:rolleyes:

of ik laat het vraag gedeelte eruit, maar dan moet op het moment dat het rapport aangemaakt gaat worden die update macro zeg maar niet gaan lopen.

Dit zou nog een mooiere oplossing zijn, maar volgens mij ook moeilijker:cool:

ik heb bij een document een soort automatisch update functie gemaakt die start als het bestand wordt opgeslagen. Maar aan het begin wordt het bestand eenmaal aangemaakt en juist op dat punt moet er nee geantwoord worden. Omdat er uiteindelijk niks toegevoegd kan worden aan een rapport wat nog niet bestaat ;)

zo duidelijker of nie ?:rolleyes:

:o Nou, heb je misschien een voorbeeld bestand (zonder persoonlijke gegevens en toestanden) Want het is mij nog steeds niet duidelijk waarom je nee zou moeten antwoorden op de vraag....:rolleyes: Je kan bepaalde vragen gewoon uitschakelen of automatisch te laten beantwoorden. Hierover staan op dit forum meerdere topics als ik mij niet vergis.

zal het proberen stap voor stap uit te leggen. zonder persoonlijke data weergeven gaat lastig. zit grotendeels met van alles verweven :o

stap 1 rapport-template wordt geopend
stap 2 rapport wordt ingevuld
stap 3 rapport wordt opgeslagen
stap 4 rapport etc wordt afgesloten.

als men nu in het rapport bezig gaat en het opslaat.

voor het opslaan

stap 1 info wordt uit het rapport gekopieërd
stap 2 gekopieërde info wordt in database weggezet
stap 3 database wordt opgeslagen en afgesloten
stap 4 rapport wordt opgeslagen

bij de eerste keer opslaan moet de update-macro niet gaan lopen omdat het rapport dan immers nog moet worden aangemaakt. Dus daar moet met een nee geantwoord worden.

De keren daarna bij het bewerken van het rapport, moet de update-macro dus wel gaan lopen.

Ik heb al gezocht naar het automatisch beantwoorden van ja/nee vragen in messagebox, maar dan krijg ik zoveel :shocked: :shocked: :shocked: antwoorden en vind daar dan ook niks nuttigs tussen :confused:

dat is dus het probleem

zal het proberen stap voor stap uit te leggen. zonder persoonlijke data weergeven gaat lastig. zit grotendeels met van alles verweven :o

stap 1 rapport-template wordt geopend
stap 2 rapport wordt ingevuld
stap 3 rapport wordt opgeslagen
stap 4 rapport etc wordt afgesloten.

als men nu in het rapport bezig gaat en het opslaat.

voor het opslaan

stap 1 info wordt uit het rapport gekopieërd
stap 2 gekopieërde info wordt in database weggezet
stap 3 database wordt opgeslagen en afgesloten
stap 4 rapport wordt opgeslagen

bij de eerste keer opslaan moet de update-macro niet gaan lopen omdat het rapport dan immers nog moet worden aangemaakt. Dus daar moet met een nee geantwoord worden.

De keren daarna bij het bewerken van het rapport, moet de update-macro dus wel gaan lopen.

Ik heb al gezocht naar het automatisch beantwoorden van ja/nee vragen in messagebox, maar dan krijg ik zoveel :shocked: :shocked: :shocked: antwoorden en vind daar dan ook niks nuttigs tussen :confused:

dat is dus het probleem

:D Okee het is al iets duidelijker. De macro start dus direct bij het openen ? (als ik het goed begrijp). Maar die update is dat voor het wegschrijven alleen of zijn er meerdere mensen tegelijk bezig in het blad?. Als ik het zo lees, zou ik denken--> waarom bouw je niet gewoon een knop in waarmee je de macro start zodra deze noodzakelijk is ipv hem direct te laten starten?. Of ben ik nog steeds de weg kwijt :D

Hij start niet bij het openen, maar bij het opslaan:p

Eigenlijk is het uiteindelijk doel dat men er niks van merkt dat de database geupdate wordt bij het opslaan. Maar hoe ik dan de eerste maal opslaan (bij het aanmaken van het rapport dus ) kan overslaan weet ik niet. Dus daarom had ik er maar een messagebox in gemaakt zodat ik hem met de hand aan het begin kan overslaan.:p

Hoop nu nog wat duidelijker :rolleyes:

Hij start niet bij het openen, maar bij het opslaan:p

Eigenlijk is het uiteindelijk doel dat men er niks van merkt dat de database geupdate wordt bij het opslaan. Maar hoe ik dan de eerste maal opslaan (bij het aanmaken van het rapport dus ) kan overslaan weet ik niet. Dus daarom had ik er maar een messagebox in gemaakt zodat ik hem met de hand aan het begin kan overslaan.:p

Hoop nu nog wat duidelijker :rolleyes:

Hoi Universe,

De discussies zonder voorbeeldbestand zijn altijd het mooist :p Je hebt dus 2 bestanden? 1 invoerbestand welke na gebruik wordt weggeschreven naar een Database (bestand 2) ?. Dus zodra je alle gegevens hebt gevuld, dan pas ga je updaten ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan