Need For Speed Underground 2: traag?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

madmuppet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
Berichten
2.273
Ik heb laatst Need For Speed Underground 2 geinstalleerd. Leuk spel, en best mooi gemaakt.
Probleem: ik ben niet erg te spreken over de snelheid van het spel, zeker niet in de wat hogere resoluties.

Mijn systeemspecs zijn ruim voldoende:
Pentium 4 op 1500Mhz, 1 GB RAM, 256MB ATi 9600 videokaart... dus dat kan het probleem haast niet zijn, toch?
Ik heb de schermresolutie (zowel in het spel als in XP) ingesteld op 1248x1024, maar het detailniveau kan hooguit op de 2e of 3e stand ingesteld worden, anders wordt het spel vreselijk traag.

Hebben meer mensen dit probleem, en (hoe) is het op te lossen?
 
ja je hebt de resolutie ook te hoog staan in het spel, dat kan je pc niet aan. vooral als je dan ook nog de hogere detailniveau's probeert. Dus zet de resolutie lager, dat helpt
 
Nee dus... als ik de resloutie op 800*600 zet, helpt dat nauwelijks

Maarreeh.... reslotie te hoog, dat kan mijn pc niet aan??? Als ik kijk naar de minimale systeemvereisten voor het spel, 933Mhz, 256MB RAM, 32MB videogeheugen, daar zit ik toch ruim boven dacht ik zo
 
Videodrivers zijn vers, en DirectX ook, die kunnen het dus niet zijn.

Mijn moederbord? Tsja.... eerlijk gezegd heb ik het er niet zo op om daarmee te prutsen. Als het fout gaat zit ik zonder pc en dat kan ik op dit moment echt even niet hebben.
Trouwens, mijn moederbord is een ASUS P4U-LA, maar ik kan er geen drivers voor vinden. Sterker nog, ik kom hem op de site van ASUS niet eens tegen...
 
Maarreeh.... reslotie te hoog, dat kan mijn pc niet aan??? Als ik kijk naar de minimale systeemvereisten voor het spel, 933Mhz, 256MB RAM, 32MB videogeheugen, daar zit ik toch ruim boven dacht ik zo
ja maar dat zijn die minimum vereisten, dus als je dresolutie op 640x480 zet en alle grafische instellingen op laag. Dan kan dat wel.

Maar wanneer heb je dat schokken enzo. De hele tijd of alleen met bepaalde (drukke) momenten?
 
Geplaatst door madmuppet
Trouwens, mijn moederbord is een ASUS P4U-LA, maar ik kan er geen drivers voor vinden.
Heb je soms een Compaq of HP computer, want als ik op jou moederbord ga zoeken kom ik daarop uit.
Klopt dit, welk model heb je dan?
 
Dat het de minimale systeemeisen zijn snap ik ja. Maar met name het videogeheugen is toch aanzienlijk meer dan minimaal, dus je zou zeggen dat het lekker vlotjes moet lopen, toch?
Het "schokken" is constant, niet in het bijzonder op drukke momenten of bij ingewikkelde textures.


Ik heb inderdaad een HP pc, model Pavilion 7945 uit 2001. Het is een wat afwijkend model van de "normale" 7945, omdat er een iets afwijkend moederbord in zit, bekend als "ASUS P4U-LA". Zal wel zo'n model zijn dat speciaal voor HP gemaakt is.
Zie ook HIER
 
Laatst bewerkt:
ja ik vind het ook raar, klik maar is op mn systeem knop en dat systeem draai ik nfsu2 met 800x600 en alles op zn hoogst + 4xAnti aliasing daarmee draait ie nog goed. En als ik de resolutie verhoog begint ie te schokken. dus misschien ligt het aan je (relatief) lage proccessor snelheid
 
Geplaatst door madmuppet
Dat het de minimale systeemeisen zijn snap ik ja. Maar met name het videogeheugen is toch aanzienlijk meer dan minimaal, dus je zou zeggen dat het lekker vlotjes moet lopen, toch?
Het "schokken" is constant, niet in het bijzonder op drukke momenten of bij ingewikkelde textures.


Ik heb inderdaad een HP pc, model Pavilion 7945 uit 2001. Het is een wat afwijkend model van de "normale" 7945, omdat er een iets afwijkend moederbord in zit, bekend als "ASUS P4U-LA". Zal wel zo'n model zijn dat speciaal voor HP gemaakt is.
Zie ook HIER

Videogeheugen zegt niet alles. Iemand kan een kaart met 512MB aan videogeheugen releasen, maar als er een kloksnelheid van 100 op staat heb je er nog niks aan.

Kijk, ik snap best dat je het op het allerhoogst wilt (dus natuurlijk met AA aan) maar ik raad je dus aan om AA uit te laten. Dan zul je merken dat het opeens veel sneller gaat.

Je zult dat gewoon moeten doen, want ik ben bang dat je videokaart het gewoon niet aankan.
 
Geplaatst door madmuppet
Ik heb inderdaad een HP pc, model Pavilion 7945 uit 2001. Het is een wat afwijkend model van de "normale" 7945, omdat er een iets afwijkend moederbord in zit, bekend als "ASUS P4U-LA". Zal wel zo'n model zijn dat speciaal voor HP gemaakt is.
Zie ook HIER
Dan zul je voor de moederbord driver toch bij HP moeten zijn en niet bij Asus.
 
Er zijn ook 2 updates (1.1 en 2.0) voor nfsu2, maar die zijn blijkbaar alleen maar voor de amerikaanse (?) versie. Ik heb het geprobeerd, maar dat werkt dus inderdaad niet
 
je cpu is wat aan de trage kant om die games zo hoog te draaien hoor!!! mijne is 1,7 ghz(vergeleken dan met pentium 4) geforce fx 5200, 128ram en 512 ramgeheugen. nfsu2 heb ik wel niet op pc maar nfsu1 kan ik ook niet op het hoogst krijgen hoor. je hebt ook geen supervideokaart.
 
ik heb toch zo'n vermoeden dat het ook te wijten is aan de graphics-engine van NFS hoor.

Ik heb bijvoorbeeld ook FarCry, een behoorlijk zwaar spel dat knap indrukwekkende graphics op je scherm tovert. Dit loopt gesmeerd, zonder problemen
 
heb me toch nog eens gebogen over de drivers van mijn videokaart... inmiddels is er weer een nieuwe versie verschenen, dus die maar geinstalleerd.

Guess what...? Probleem opgelost, alles werkt als een trein!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan