Need help

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martines

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 jun 2004
of het gepast is weet ik niet hopelijk een paar tips.
Als oudere computergebruiker ben ik niet zo heel erg thuis in deze dingen. :confused:
Ik zou een scriptje willen laten draaien als ik de computers opstart , ik werk met W2K prof, dat *.bat of whatever it is, zou bij het opstarten mijn maildirectory moeten copieren naar een secundaire schijf , kwestie van mijn mailarchief veilig te stellen elke kaar ik opstart.
Heb al vanalles geprobeerd maar het lukt me niet
zou er iemand zo goed willen zijn mij een paar tips te geven

ik heb geprobeerd : in autoexec.bat de volgende regel

copy c:\ducoments and settings\etc ... f:\backup

maar er gebeurt niets de doeldirectory blijft leeg?

met dank bij voorbaat

Het moet zo:

copy c:\ducoments and settings\ f:\backup

Dat is alles.

Dennis.

ps. Tussen "\" en "f" zit een spatie.

Waarom sla je niet standaard je mail op een andere schijf op? Dit kan in ieder geval met Outlook Express en het lijkt me dat Outlook dit ook wel doet.

In OE: Bestand/Extra/Opties/Onderhoud/Archiefmap.
Zo behoud je altijd je *.dbx files als je Windows er af moet gooien zonder sores.

Martines, het is maar omdat je je doel via een batch-file wilt verwezenlijken en daar haak ik op in. Maar je kunt natuurlijk ook de drive-letter van je standaarddirectory in de drive-letter f veranderen, zoals Elisa dat ook al aangaf.

Dennis.

Zoek eens op het internet naar Robocopy daar kan je hele directories spiegelen (mirroren) met evt behoud van alle rechten.
het enige wat je hoeft te hebben is Robocopy.exe in je system32 directory en van daaruit kun je directories wegzetten naar schijven,shares etc. eventueel middels een batchfile.

Ik zou een scriptje willen laten draaien als ik de computers opstart , ik werk met W2K prof, dat *.bat of whatever it is, zou bij het opstarten mijn maildirectory moeten copieren naar een secundaire schijf , kwestie van mijn mailarchief veilig te stellen elke kaar ik opstart.
Hier gaat het toch om?

Dan is dit:
In OE: Bestand/Extra/Opties/Onderhoud/Archiefmap.
Zo behoud je altijd je *.dbx files als je Windows er af moet gooien zonder sores. Toch echt de meest simpele oplossing.

OE staat bij mij op de C:\ maar schrijft de *.dbx files en het wab weg naar de E:\

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan