need help

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hartstikke bedankt, maar het lijkt me beter als ik het nu zelf probeer mocht het niet lukken stoor ik jullie gewoon weer :rolleyes:

In ieder geval hartstikke bedankt,

Oke, het is slecht heel slecht maar het is me nog steeds niet gelukt :( mischien toch een beetje hulp? Master als je nog wil.

Sure, als je even alle velden geeft die je in het formulier wilt (naam, email enz enz) dan zal ik het voor je fixen :thumb:

Hartstikke fijn. Oke dit zijn de gewenste velden:

Persoonlijk gegevens

Naam + Achternaam
Leeftijd
Straat + huisnummer
Postcode
Email adres

Technische Details

Merk en type scooter
Bouwjaar
Wat is er getuned aan je scooter
Wat ga je nog veranderen
Link naar een foto?

Ik zal 'm vanavond nog voor je maken. Ik ga er geen layout in zetten. Dat mag je zelf doen. CSS maken ofzo :)

edit: Wil je ook grotere tekstvelden voor bepaalde invoer velden ?

Laatst bewerkt:
Ehm Ja eigenlijk alleen bij de velden,

Wat is er getuned aan je scooter
Wat ga je nog veranderen

De opmaak moet geen probleem zijn, alvast hartstikke bedankt. Mocht je ooit nog wat hosting ruime nodig hebben klop maar op mijn virtuele deur.

(mijn msn debeste@hotmail.com)

Laatst bewerkt:
Ok, kep 'm gemaakt. Heel uitgebreid gestest is ie niet. Maar ik ga slapen omdat ik morgen weer vroeg uit moet (instructeur spelen :evil: ).

Pas het email adres bovenaan aan, en 't mot werken.

PHP:
<?

$email = "masterprut@helpmij.nl";

if((isset($_POST['naam']) == FALSE) || (isset($_POST['leeftijd']) == FALSE) || (isset($_POST['straat']) == FALSE) || (isset($_POST['huisnummer']) == FALSE) || (isset($_POST['postcode']) == FALSE) || (isset($_POST['woonplaats']) == FALSE) || (isset($_POST['telnummer']) == FALSE) || (isset($_POST['netnummer']) == FALSE) || (isset($_POST['emailadres']) == FALSE) || (isset($_POST['scooter']) == FALSE) || (isset($_POST['bouwjaar']) == FALSE) || (isset($_POST['tuned']) == FALSE) || (isset($_POST['aanpassingen']) == FALSE))
{
  // Formulier weergeven
  echo "<form method=\"POST\">\n";
  echo "<table width=\"400\">\n";
  echo "<tr><td colspan=\"2\"><b>Persoonlijke gegevens</b></td></tr>\n";
  echo "<tr><td><b>Naam en achternaam</b></td><td><input type=\"text\" name=\"naam\" class=\"tekstveld\"></td></tr>\n";
  echo "<tr><td><b>Leeftijd</b></td><td><input type=\"text\" name=\"leeftijd\" class=\"tekstveld\"></td></tr>\n";
  echo "<tr><td><b>Straat en huisnummer</b></td><td><input type=\"text\" name=\"straat\"> <input type=\"text\" name=\"huisnummer\" size=\"1\"></td></tr>\n";
  echo "<tr><td><b>Postcode</b></td><td><input type=\"text\" name=\"postcode\"></td></tr>\n";
  echo "<tr><td><b>Woonplaats</b></td><td><input type=\"text\" name=\"woonplaats\"></td></tr>\n";
  echo "<tr><td><b>Telefoonnummer</b></td><td><input type=\"text\" name=\"netnummer\" size=\"3\"> <input type=\"test\" name=\"telnummer\"></td></tr>\n";
  echo "<tr><td><b>Email adres</b></td><td><input type=\"text\" name=\"emailadres\"></td></tr>\n";
  echo "<tr><td colspan=\"2\"><b>Technische details</b></td></tr>\n";
  echo "<tr><td><b>Merk en type scooter</b></td><td><input type=\"text\" name=\"scooter\"></td></tr>\n";
  echo "<tr><td><b>Bouwjaar</b></td><td><input type=\"text\" name=\"bouwjaar\" size=\"2\"></td></tr>\n";
  echo "<tr><td valign=\"top\"><b>Wat is er getuned aan je scooter</b></td><td><textarea name=\"tuned\" cols=\"30\" rows=\"13\"></textarea></td></tr>\n";
  echo "<tr><td valign=\"top\"><b>Wat ga je er nog aan veranderen ?</b></td><td><textarea name=\"aanpassingen\" cols=\"30\" rows=\"13\"></textarea></td></tr>\n";
  echo "<tr><td><b>Link naar foto?</b></td><td><input type=\"text\" name=\"fotourl\" value=\"http://\"></td></tr>\n";
  echo "<tr><td colspan=\"2\" align=\"center\"><input type=\"submit\" name=\"verzend\" value=\"Go !\"> <input type=\"reset\" value=\"Opnieuw\"></td></tr>\n";
  echo "</table>\n";
  echo "</form>\n";
}
else
{
  if($_POST['naam'] == "" || $_POST['leeftijd'] == "" || $_POST['straat'] == "" || $_POST['huisnummer'] == "" || $_POST['postcode'] == "" || $_POST['woonplaats'] == "" || $_POST['netnummer'] == "" || $_POST['telnummer'] == "" || $_POST['emailadres'] == "" || $_POST['scooter'] == "" || $_POST['bouwjaar'] == "" ||$_POST['tuned'] == "" || $_POST['aanpassingen'] == "")
  {
    // Melding weergeven als naam, leeftijd, straatnaam, huisnummer, postcolde, woonplaats, netnummer, telefoonnummer, emailadres, scooter, bouwjaar, tuned of aanpassingen LEEG gelaten is.
    echo "<b>Je hebt niet alle velden ingevuld!. Ga <a href=\"javascript:history.back(-1)\">terug</a> en probeer opnieuw</b>\n";
  }
  else
  {
    mail($email, "Aanmelding op site", "Hoi,\n\n" . $_POST['naam'] . " heeft op " . date("d-m-Y", time()) . " om " . date("H:i", time()) . " een emailtje verzonden. De volgende gegevens zijn ingevuld:\n\nNaam: " . $_POST['naam'] . "\nLeeftijd: " . $_POST['leeftijd'] . "\nStraatnaam en huisnummer: " . $_POST['straat'] . " " . $_POST['huisnummer'] . "\nPostcode: " . $_POST['postcode'] . "\nWoonplaats: " . $_POST['woonplaats'] . "\nTelefoonnummer: " . $_POST['netnummer'] . "-" . $_POST['telnummer'] . "\nEmail adres: " . $_POST['emailadres'] . "\nMerk en type scooter: " . $_POST['scooter'] . "\nBouwjaar: " . $_POST['bouwjaar'] . "\nWat er is getuned: " . $_POST['tuned'] . "\nWat er nog aangepast gaat worden: " . $_POST['aanpassingen'] . "\nVanaf IP adres: " . $_SERVER['REMOTE_ADDR']);
    echo "<b>De mail is verzonden. Je zal zo snel mogelijk een email ontvangen.</b>\n";
  }
}

?>

Gr. Thomas :thumb:

edit: Speciaal voor JP, de beveiliging ingebouwd. Kan je niet garanderen dat ie nu nog werkt maar plaats gewoon de error :thumb:

Laatst bewerkt:
Ik zie geen controle waarbij gecheckt wordt of alle invoervelden ook daadwerkelijk bestaan Thomas ?

Hey thx voor het script, er zaten 2 fouten in waarvan 1 al opgelost. Namelijk, wanneer je iets niet had ingevuld gaf hij een melding van sorry ga terug. Dat werkte dus niet.

De code die jij me gaf.

Code:
<a href=\"java script:history.back(-1)\">
[code]

En zoals hij nu is,

[code]
Ga <a href=\"javascript:history.go(-1)\">
[code]

Wat nu mijn probleem is dat ik hem niet kan versturen hij geeft aan, 

[B]Warning: Server Error in c:\phpdev\www\test\bartisgek.php on line 38
De mail is verzonden. Je zal zo snel mogelijk een email ontvangen. ?> [/B]

Ligt dit aan de instellingen van mijn server of zit er mischien toch een klein foutje in het script?? In ieder geval hartstikke bedankt.

en Masterprut, als je ooit webspace nodig hebt hoor ik et wel :P

hmm, kzie 't prob al. Ik had wel java:script gedaan maar die bar slechte HM regexp's maken er gewoon java script van. En van dat mailen, zal toch echt aan jou moeten liggen. Heb je 'n URL ?

Hier de link

wat in mijn php.ini staat

Code:
[mail function]
; For Win32 only.
SMTP = mail.unicenter.nl

; For Win32 only.
sendmail_from = [email]me@mine.com[/email] 
[code]

Lijkt me goed nietwaar??

Laatst bewerkt:
Upload dit script eens:

PHP:
<?

$email = "me@mine.com";

mail($email, "Testz0r", "blaat");

?>

Als 't goed is moet er nu een mailtje in je mailbox liggen als je $email naar 't goeie variable hebt aangepast. Zo niet, dan kloppen je instellingen niet.

ja hoor weer server error dit maal op line 5,
Ik laat er eens naar kijken..

Dan is de server niet goed geconfigureerd.
Bij mailserver kun je gewoon de mailserver van je ISP invullen.

Nou het zit zo de smtp server is een beveiligde mail server mischien dat ik er zelf een kan draaien op mijn server, iemand een goed programma???

als je een beveiligde mailserver hebt. Moet je eens proberen om het from email adres te veranderen in een email adres dat van die provider is. Dat mocht nog wel 's helpen :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan