Neem een image en zet een een ander PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

dwphilippe

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 nov 2007
Berichten
1
Hallo,

Ik werk in een school waar elk jaar één computerklas wordt vervangen. Om dit te kunnen heb ik Norton Ghost 12 gekocht, maar het lijkt mij niet te lukken.
Eigenlijk zou ik zo willen werken. Er worden 20 dezelfde PC's aangekocht. Ik installeer één computer volledig. Neem van deze PC een image en zet die op de andere 19 PC's (met ingave van de windows key natuurlijk).
Notron Ghost is op mijn PC geïnstalleerd. Hoe kan ik nu een image nemen van een PC in een netwerkt en vervolgens de image op de andere PC's zetten.

Bedankt
Philippe
 
Bij de Ghost software moet ook een programma zitten om een bootable cd te maken met het ghost terugzetprogramma daarop. Ik heb zelf geen ghost dus kan ik je niet vertellen hoe, maar zonder een bootable cd kan je nooit iets terugzetten, dus moet dat erop staan.
Joop
 
Inderdaad moet je een bootable cd hebben/anders aanmaken of kun je met de bestaande cd opstarten. Hiermee kun je de pc starten en kies je voor het image bestand en kun je de pc herstellen en kun je ook een image maken.

Bij de software zit een handleiding waarschijnlijk op cd en anders als Help bestand. Daar staan de stappen ook in uitgelegd lijkt mij.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan