• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Negatief getal tussen haakjes (Power BI)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Siep26

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2017
Hallo,

In Excel is het mogelijk om een negatief getal tussen haakjes te zetten. Weet iemand of dit ook in Power BI mogelijk is en hoe?

Laatst bewerkt:
Ik wil graag dat de uitkomst van een meting(1-4=-3) wordt weer gegeven als (3), indien negatief.

Dus als de uitkomst negatief is dan het getal tussen haakjes (zonder het minteken) en anders gewoon de uitkomst van de som?

In Excel heet dat de getalnotatie financieel of in Engels "Accounting"

Die celopmaak laat negatieve getallen tussen haakjes zien, naar keuze met of zonder valuta teken

Dat krijg ik niet voor elkaar met deze getalnotatie.
Alleen bij "Custom" lukt mij dat, zie post #4

hey, dat is apart zie het nu ook, dat excel dat niet meer doet.. Dat terwijl de online help nog steeds als verschil tussen valuta en financieel uitlegt dat bij financieel de negatieve getallen tussen haakjes staan..

naja dan is het inderdaad een gevalletje aangepaste celopmaak maken..

Welke getalnotaties je ziet in Excel (dus ook bij financieel) hangt af van je Windows instellingen:2019-11-12_15-38-19.jpg

ARRGH.. :rolleyes:
ik vergeet altijd dat die instellingen ook van invloed kunnen zijn op de werking van excel opmaken
:thumb:

Ik had daar ook niet eens bij stil gestaan...
Weer wat geleerd ;)

Graag gedaan. Die land en taal instellingen beinvloeden dus niet alleen je lijst- en decimaalscheidingsteken en de weergavetaal van weekdagen en maanden.

Sorry mensen, ik zag dat ik had gevraagd hoe dat werkt in Excel, maar wilde eigenlijk graag weten hoe dat werkt in Power BI?

Paris_Tuileries_Garden_Facepalm_statue.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan