• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

negatieve cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

dennisjanssen

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2010
Hallo,

In excell heb ik een cel waarin het volgende staat:

-32:00

Dit is gekopieerd uit een ander programma. Nu wil ik hier mee gaan werken, maar dan dient dit als een positieve cel vermeld te worden. Het lukt me niet met ABS.

Wie kan me helpen?

Ik heb geen tijden van elkaar afgehaald of zo, maar alleen de cel gekopieerd uit een ander programma. Dit moet ik echter voor meerdere klanten uitvoeren. Ben dus eigenlijk op zoek naar iets van een formule of zo om deze cel positief te maken.

misschien toch maar even een voorbeeldbestandje geplaatst, ontdaan van gevoelige info.

dan wordt je waarschijnlijk beter geholpen.

hierbij het bestandje met de waardes
er staat nergens een formule in omdat het zo uit een ander systeem wordt gehaald

Hoop dat iemand kan helpen...

Bijlagen

Plaats in een cel ( maakt niet uit welke) -1 .
Klik deze cel aan met rechts en kies kopieren.
Klik nu op de cel(len) met het negatieve getal met rechts, kies voor plakken speciaal - kies hier voor vermenigvuldigen.

Bij meerdere negatieve cellen kan je alle cellen tegelijkertijd selecteren en dezelfde handeling uitvoeren.

Succes,

Edit: Bovenstaande werkt niet ! In jouw voorbeeldbestand blijft de cel, welke opmaak of je ook kiest, op tekst staan . . .
Zal even kijken of ik hier verder uitkom.

Laatst bewerkt:
Of:
Plak onderstaande in een standaard module, en run de code met Alt+F8.
Code:
Sub tst()
 Dim cl
  For Each cl In Cells.SpecialCells(xlCellTypeConstants)
    If Left(cl.Value, 1) = "-" Then
      cl.Value = Replace(cl.Value, "-", "")
    End If
  Next cl
End Sub

Zet de opmaak van de negatieve cellen op aangepast en selecteer hier :mm:ss.
druk de toetsen combinatie CTRL+H in, zet bij zoeken naar een - zonder spatie alleen de - en laat vervangen door leeg. klik op vervangen (of eerst op zoeken)
Uitgetest en het werkt.

Succes,

Nog een kleine opmerking die wij als helpers niet kunnen beoordelen... Staat er in 'dat andere systeem' óók werkelijk -32 uur, net als in je voorbeeld? Dus geven de geboden oplossingen de juiste uitkomst en moet daar dus echt alleen maar 32:00:00 staan???

Groet, Leo

@HSV, maak je zoekopdracht nog specifieker, dan kan je met een kleinere opdracht af....
Code:
Sub tst()
 Dim cl As Range

For Each cl In Cells.SpecialCells(xlCellTypeConstants, [B]xlTextValues[/B])
        cl.Value = Replace(cl.Value, "-", "")
    Next cl

End Sub

Groet, Leo

Bedankt Leo,

Ik had het nog geprobeerd met de 'xltextvalues', maar kreeg het niet aan de praat.
De HELP in Excel gaf dit niet erg duidelijk weer, dat het door een kommagescheiden functie de 'value as range' kon aanduiden.

Maar nu je het achter elkaar weg tikt in de module zie je pas de argumenten die je kunt gebruiken.
Ik kwam niet verder als:Specialcells(xlspecialcellsvalue).
--------

Maar wat als het geen tekst is (-32), maar een getal.

Maar wat als het geen tekst is (-32), maar een getal.

Het is een aanname, maar in dit geval mag je er vanuit gaan dat het om tekst gaat. Excel interpreteert "-32:00" (dus met een dubbelepunt) echt als een tekst en niet als een getal. Indien het -32 is, zal de code 'm dus negeren.

Groet, Leo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan