• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

negatieve cijfers in rood EN tussen haakjes EN zonder minteken

Status
Niet open voor verdere reacties.

kurtvwa

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2002
hallo,
ik heb windows 2000 met office 97; engelstalig.
Kan er mij iemand zeggen hoe ik in excel bij format cell - number andere mogelijkheden kan verkrijgen dan de 4 voorbeelden die er standaard in staan voor negatieve getallen.
Standaard staan volgende 4 mogelijkheden voor negatieve cijfers:
-1234,10 eens in zwart en eens in rood
1234,10 ook eens in zwart en rood.
Wat ik echter wil is dat ik voor negatieve cijfers kan kiezen voor (1234,10) in rood
maw dat negatieve cijfers in rood en tussen haakjes komen ter staan, zonder dat het minteken nog vermeld wordt.

Ik heb dit al op een office 97 pc gezien maar slaag er niet in om dit ook op een andere pc zo te krijgen.
Ik vraag mij ook af of er een verband is met de regional options - Number van windows waar je kan instellen bij negative number format als (1,1) . Windows is alzo ingesteld; maar het heeft geen enkel effect op excel instelling.

Wie kan mij helpen??

NB een gelijkaardige vraag werd reeds gesteld hier:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=118298
maar het werken met sjablonen is geen oplossing. Mijn bedoeling is om in excel bij negative number format een andere keuzelijst te hebben dan dat er nu staat.

Alsvast dank bij voorbaat ...

eerst selecteer ik het hele tabblad. Vervolgens ga je naar "format" en "conditional formatting". Je maakt de volgende voorwaarde.

"cell value is" less than 0 format: font color red.

Daarna selecteer je weer alle cellen ga naar "format" "cell" en op tabblad nummber ga je naar custum en dan moet de je volgende type toevoegen
#.##0_-;(#.##0)

dan werkt het.

De oplossing voor je 'rode cijfertjes'

Hoi,

Kennis van de pakketten is nodig voor het goede antwoord:

1 Kijk onder Menu: Extra > Opties; tabblad Algemeen, welke map is aangegeven vooor de 'alternatieve lokatie van het opstartbestand' en noteer dit. Er is een map voor aangemaakt bij de installatie van Office97: C:\Program Files\Microsoft Office\Office\Xlstart
Is er geen lokatie aangegeven, controleer dan of bovenstaande map bestaat (of maak hem aan) en voer dit in op het tabblad algemeen.

2 Start Excel en kies menu: Opmaak > Opmaakprofiel; knop 'Wijzigen...'
categorie: Getal
Klik bij 'negatieve getallen' op de optie 'rood' (dus zonder minteken, zoals je wenst.
Hierna weer op de 'categorie' aangepast
Je ziet de volgende notatie staan:
0,00;[Rood]0,00

Maak hiervan
0,00;[Rood](0,00)

Sla hierna je map op als sjabloon: SHEET.XLT (engelse versie, of MAP.XLT (ned. versie) in de map die onder stap 1 is aangegeven.
Sluit Excel af en start weer; het zou nu moeten werken

Teun

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan