• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

negatieve getalen tussen haakjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

don42

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2014
Ik heb iets heel raars met mijn werkblad
alle negative getallen staan tussen haakjes
ipv € - 40,00 staat er in eens (40,00)
als ik in het lint op het valuta knopje klik gebeurd er niks
en blijft die rara situatie
een nieuw werkblad doet het wel weer gewoon
iemand een idee wat dit kan zijn?

als ik op financiele getalnotatie klik in het lint
komt boven in het kader 'aangepast' te staan (Heb niks aangepast)
in een leeg werkblad komt in dat kader 'financieel' te staan (dat is de juiste instelling )

Don

Laatst bewerkt:
Rechtsklik in de cel en pas de eigenschappen van de cel aan. Anders even een voorbeeldje plaatsen van jouw bestandje.

Laatst bewerkt:
weet je wat het is ik kan met enige moeite handmatig elke cel weer in een goede € - 40.00 krijgen
maar klik ik op getalnotatie (dat logo met het bankbiljet) dan komt er weer (40.00) te staan en die instelling had ik graag terug
bij een nieuw leeg blad werkt het wel

Anders even een voorbeeldje plaatsen van jouw bestandje.
is zeker te moeilijk. Dat logo met een bankbiljet zegt mij niets. Maar over het algemeen moet je de hele kolom selecteren als je de opmaak gelijk wil krijgen! Het kan ook zijn dat er wat code of VO meeloopt in jouw bestand maar kan ik van hieruit niet bepalen.

hier een gedeelte van mijn werkblad
als je een negatieg getal indtoets - 100 wordt het (100.00)

dat bankbiljetje
= lint start
vakje getal en dan het meest rechtse icoontje (getalnotatie)
als ik daar normaal op klik om in het tekstvak daarboven finacieel te staan en nu aangepast

en sorry maar VO ?

Bekijk bijlage neg.xlsm

Laatst bewerkt:
Dan klik je op het pijltje ernaast en maakt een keuze toch?

VO is voorwaardelijke opmaak. Over het algemeen heeft het weinig nut om naar het lint te verwijzen omdat deze naar eigen voorkeur in te delen is. Maar na even zoeken begrijp ik wat je met het bankbiljet bedoelt:d En wat @HSV met het pijltje ernaast bedoelt. Voor mij werkt het volgende beter: Selecteer de cellen die je wil opmaken. Rechtsklik en kies celeigenschappen. (of via de sneltoets Ctrl + 1).

Bijlagen

Oke dit zijn op oplossingen wat ik zie als een paardenmiddel
met het pijltje er naast krijg ik met het € teken iets van €-40.0.00
maar klik je op het logo zelf dan komt er normaal een €- 40.00 dat wil ik graag weer terug
heb op internet wel iemand gevonden die het zelfde probleem had maar er stond geen oplossing bij helaas (2007)

Laatst bewerkt:
don,

als ik je bestand bekijk, dan zie ik dat er een aangepaste opmaak aan de betreffende cellen hangt; via Ctrl+1 kun je dat zien. Daar kun je die ongewenste opmaak ook verwijderen mbv de knop "Verwijderen". Daarmee zorg je in ieder geval dat deze opmaak niet weer gebruikt kan worden in dit bestand. Daarna de betreffende cellen de opmaak Valuta geven....

Ja dat is raar die opmaak heb ik nooit gmaakt
als ik deze via bovenstaande wis en druk op getalnotatie dan wordt deze opnieuw aangemaakt
ik erger mij daar groen en geel aan
er moet gewoon finacieel komen te staan.

Wweet je zeker dat je financieel wilt en niet Valuta?

Ja ik wil graag financieel. als ik een leeg blad heb en type in een cel -12
en vervolgens op de valuta knop in het lint >start>getal dan krijg ik € - 12
en net boven de valutaknop in het vakje het woord financieel
Nu is het dus ineens het woord 'Aaangepast" en de opmaak (12.00)
het is echt spontaan , ik gebruik onedrive kan dat er iets mee te maken hebben?

kies ik voor valuta krijg ik -€ 12.0.00

waarom gaat die valutaknop vanzelf naar aangepast ipv naar financieel
daar zit het fout

Laatst bewerkt:
Als ik voor valuta of financieel kies krijg ik gewoon een negatief getal met als scheidingsteken een komma.
Niets mis mee dus.

En wat gebeurt er als je op de valuta knop klikt ik krijg dan (12.00)
kies ik cia cel eigenschappen voor valuta of finacieel krijg ik € - 12.0.00
en als ik op de valuta knop klik krijg ik als type aangepast
als het nu aan mijn excel zou liggen was het niet het geval met een nieuw blad
dat vind ik zo raar

@ VenA
Werkt de site terug waarnaar je verwijst?

Laatst bewerkt:
@ VenA
Enkele dagen geleden was er een probleem op het forum van Worksheet. Het lijkt of de tijd er stil staat (laatste bericht die ik zie is van vandaag om 23:55??)en er komen geen nieuwe berichten bij.

Klopt maar volgens mij is het verholpen. Ik weet niet welke browser je gebruikt maar dat maakt denk ik niet zo heel veel uit. Het volgende heb ik gedaan:
- geschiedenis wissen;
- CCleaner wat rommel laten opruimen; (paar foutjes gevonden in het register en deze laten herstellen/verwijderen)
- Ad-Aware en virusscanner (Norton)even laten kijken of er nog andere rommel te vinden was. (niets gevonden)
Dit gaf in eerste instantie geen resultaat. Na het opnieuw opstarten van de Pc werkte alles weer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan