• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Negatieve kas

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobdeB

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2017
Ik heb in kolom A datums staan, In kolom B "omschrijving", in kolom C bedragen (inkomsten), in kolom D bedragen (uitgaven) en in kolom E bedragen (begin saldo + inkomsten - uitgaven = saldo).
Nu is het zo dat er meerdere inkomsten en/of uitgaven op 1 datum voorkomen, dus meerdere rijen met dezelfde datum voorkomen.
In de kolom E (saldo) staan bij die desbetreffende dag dus meerdere saldo's.
Voor de negatieve kas is alleen het totaal van de inkomsten en uitgaven per dag van belang (er kan immers op de laatste mutatie van diezelfde dag nog een grote ontvangst worden geboekt) .
Kan dit met subtotalen of beter nog een draaitabel, ik heb al zo'n 2 uur zitten puzzelen, maar kom er niet uit?

Ik heb in de draaitabel de datums in de Rijlabels zetten, som van de ontvangsten in de waarden en som van de uitgaven in de waarden (dan heb ik per dag de inkomsten en uitgaven), maar nog niet de saldi.
Hoe krijg ik e.e.a. voor elkaar, hoop dat mijn vraagstelling duidelijk is.
Weet iemand raad?

Alvast bedankt Rob

Rob,

Welkom op het forum. Het is goed gebruik om je vraag te voorzien van het bestand in kwestie, of een goed gelijkend voorbeeldbestand. Dan heb je vaak in een mum van tijd een passend antwoord op jouw vraag.

Gr.

Sjon

Alsnog het gewenste voorbeeldbestandje

Hoe plaats ik een voorbeeldbestandje.

In je vraag of antwoord:
Scrol een eindje naar beneden, rechts onder kies je voor "Ga geavanceerd" dan nog een eindje naar beneden "Beheer bijlagen"

Helaas

Goedemiddag Ad,

Helaas gebeurd er niets als ik op "Beheer Bijlagen" klik.

Je moet wel op de rechtse tekst....in het vakje op: "Beheer bijlage" drukken.

Gelukkig begreep ik DAT wel. Maar als ik op de button druk komt er geen pop-up of iets dergelijks.
Heb de FIRE wall en realtime scannen (McAfee) al even uitgezet voor 15 minuten, ook dat hielp niet.
Iemand enig idee?

Gelukt, na opnieuw inloggen

Hierbij alsnog het voorbeeldbestand.
Ik ben nieuw hier, dus sorry voor de omweg.

Groet,
Rob.

Bijlagen

Probeer Firefox en ga naar de geavanceerde editor van Helpmij.nl en druk op de paperclip etc.

Bedankt!!

Het was voor mij een puzzel.
Gelukkig ben ik er nu met hulp uit.
Bedankt daarvoor.
Een fijne dag verder.
groet, Rob

Nadat ik het zelf heb geprobeerd, is de uitkomst toch anders.
Weet iemand wat ik fout heb gedaan?

Alvast bedankt,.
Groet,
Rob

Bijlagen

De waarden in kolom E zijn doorlopende totalen. In de draaitabel ga je deze bij elkaar optellen wat natuurlijk niet correct is. Som(E3:E12) geeft als resultaat -200 en dat zie je dan ook in de draaitabel.

Dat snap ik, maar hoe krijg je het dan voor elkaar (a.u.b. stap voor stap) dat het wel klopt (zoals VenA het zo mooi heeft gepresenteerd).

Oftewel, wat dien ik aan te passen in mijn draaitabel?
Sorry voor mijn onnozelheid, maar ben bereid te leren.

En hoe krijg ik dan ook het Eindtotaal weg in de kolom "Som van Saldo" in de draaitabel (ook zoals VenA het heeft gedaan)

VenA? Of iemand anders.

Alvast bedankt.

Rob

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan