• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Negatieve tijden en Afronden.Beneden

Status
Niet open voor verdere reacties.

wim138

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2008
Hoi,
ik heb intussen een hele hoop topics doorlopen om een oplossing voor mijn vraag te vinden, helaas blijkt niemand met hetzelfde probleem als ik te zitten. Zoals vele anderen heb ik een file waarin overuren worden berekend, dat gaat allemaal prima.
Wat kan het nog:
- Je kan een recupedag ingeven; waarde 1 = waarde aantal uren van die dag
- Je kan een verlofdag ingeven; waarde 1 = waarde aantal uren van die dag
- Het totaal opgenomen en restant aan overuren en verlofuren wordt automatisch berekend (onderaan)
- Overuren worden naar beneden afgerond per half uur.
- Indien er gewerkt wordt tot 13:00 ipv 17:00 worden deze 4 uren automatisch afgetrokken (######## wordt wel weergegeven, maar het berekenen verloopt prima)

Wat is dan mijn vraag?
Indien iemand vroeger start dan 08:30 wordt dit ook berekend en afgerond, MAAR wanneer deze persoon later zou starten, bijv. om 10:00 krijg ik de melding #GETAL!
Vreemd want volgens mij moet ie net hetzelfde doen als wanneer iemand om 13:00 stopt, namelijk het tekort aantal uren gewerkt van het totaal aftrekken.

Ik vermoed dat het afronden naar beneden voor een probleem zorgt, ofwel kijk ik er gewoon over.

Hopelijk kan iemand me hiermee verder helpen, dan is 't voor mij klaar.

Om het geheel wat duidelijker te maken heb ik m'n bestandje toegevoegd in de bijlage.

Bijlagen

Hier in deze topic #9 ( posting 9 ) staat iets met vroeger - later - teveel - tekort enz , eventueel kanje daar de inspiratie vinden voor je probleempje :)

bedankt voor je reactie, ik ben het eens aan het bekijken, maar zie de oplossing niet meteen staan.

Iemand anders nog een voorstel?

de excel-file Overuren(GiMe)(daniel)(Willem) is bijzonder goed en overzichtelijk opgemaakt, het lost echter mijn probleem niet op.

Als ik in kollom B (start) een later tijdstip opgeef, wordt wel een min-waarde berekend en ook weergegeven (1904-notatie), maar in de volgende hulpkollom L waar de waarde afgerond wordt naar beneden, komt de melding #Getal!.

Het vreemde is, dat hij deze melding niet geeft wanneer ik vroeger stop kollom C, dan geeft hij de min-waarde gewoon weer, EN wordt deze ook gewoon van het totaal afgetrokken.

Als iemand me hier mee kan helpen zou fantastisch zijn. Het voorbeeld van de file zit in m'n eerste post.

Groetjes,
Wim

negatieve tijden afronden naar beneden gaat niet werken.

lijkt mij alleen meer dan logisch om even je formule iets uit te breiden, aangezien je uitkomst bij kortere werkdagen toch 0 als resultaat moet geven of heb ik het mis?:
Code:
=ALS(C5<$M$9;(C5-B5)-$M$3;ALS(K5<0;0;AFRONDEN.BENEDEN(K5;1/24/2)))

mocht dit niet je gewenste resultaat zijn, laat het even weten.
Groeten,
Dennis

Super! dat ik daar overgekeken heb... :o
bedankt, topic mag gesloten worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan