• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Negatieve tijden in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

johandezeeuw

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2002
Ik ben een sheet aan het maken waarin ik mijn gewerkte uren bij wil houden.

Soms sta ik op een nefatief saldo, excel staat echter geen "negatieve tijden" toe.

Heeft iemand een oplossing???

Mvgr,
Johan

Geplaatst door johandezeeuw
Ik ben een sheet aan het maken waarin ik mijn gewerkte uren bij wil houden.

Soms sta ik op een nefatief saldo, excel staat echter geen "negatieve tijden" toe.

Heeft iemand een oplossing???

Mvgr,
Johan

Beste Johan,

Bedoel je dat de uitkomst van een formule een negatieve tijd geeft? Zo ja, kun je deze formule dan geven?

Of wil je zelf negatieve uren invullen?

de uitkomst van twee tijden moet negatief kunnen zijn.

bijvoorbeeld ik heb 5 uur gewerkt terwijl ik er 8 moest werken.

De uitkomst (saldo) moet dan -3 uur zijn.....

Ok,

Je zou de uren dan ook gewoon als normale getallen kunnen aangeven, 1:30 wordt dan 1,5. Dit is misschien wel wat onhandig.

Daarnaast kun je, als je verder niet met de tijden moet rekenen de volgende formule gebruiken:

=IF(A1-B1<0,"-"&TEXT(B1-A1,"h:mm"),A1-B1)

Waarin A1 en B1 de tijden zijn.

Je kunt nu niet meer rekenen met de waardes die deze formule geeft, omdat er naar tekst gevonverteerd wordt. Om dit te voorkomen zou je twee cellen kunnen maken, één met of de tijd negatief is en een ander met de absolute waarde van de tijd. Hier dan weer mee verder rekenen wordt sowieso nog lastig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan