• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Negatieve Uren en minuten kunnen vermelden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Pierre,
Bedankt voor je reactie. Interessante oplossing, echter het is niet wat ik nodig heb. Er komen tekstwaarden uit die ik niet kan optellen.
Ik wil graag positieve uren/minuten en negatieve uren/minuten met elkaar optellen.
Bijvoorbeeld:
30:45
-25:15
24:30
-12:45
---------
17:15

Maar het lukt me niet negatieve uren/minuten in te typen.

Weet jij of iemand anders een oplossing?

Vast bedankt.

Paul

Laatst bewerkt:
Hallo Ron,

Bedankt voor je reactie. In principe voldoet je oplossing wel. Echter nu heb je steeds 2 kolommen nodig en kun je vertikaal niet in 1x optellen.
Als het niet anders kan ga ik je oplossing zeker gebruiken.

Maar ik blijf het nog steeds gek vinden dat je geen negatieve uren kunt invoeren.

Groeten,

Paul

Dit zou de formule moeten zijn voor je berekeningen :

=0-"24:45"

Tot 24:00 uur kun je de gewone Celeigenschappen / Tijd nemen.
Boven de 24:00 uur : Celeigenschappen / Aangepast
:mm

Nu kun je de berekening wel uit voeren?

Pierre

Laatst bewerkt:
Was te mooi om waar te zijn?

Oeps,

Na terug openen van bestand zijn alle negatieve cellen met hekjes (######) voorzien???
Met de melding " Negatieve datum of tijden worden weergegeven als #######."

Terug van af ?

Zo iets?

Met al dat aanpassen van cel eigenschappen kom je er volgens mij niet, ik 'lees' een tijd waarde gewoon als tekst en ga er dan mee rekenen.
N.b. zorg er bij kleine waarden wel voor dat je ook de uren opgeeft, dus (-)0:45 en niet gewoon 45.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hallo C.Withaar,

Heel hartelijk bedankt. Je hebt een bruikbare oplossing aangeleverd. Ik ga er mee aan de slag.

Groeten,
Paul:thumb: :thumb: :thumb: :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan