• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

negatieve waarden verkeerd bij Index

Status
Niet open voor verdere reacties.

swanwil

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2010
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
Office 365 NL
Hallo,

Ik heb een "dubieus" probleem.

Er wordt via een script dagelijks data weggeschreven uit een database naar een csv bestand.
Daarna wordt dit csv bestand in Excel binnengehaald en opgeslagen naar een xlsx databestand.

Als ik nu in een nieuw Excel-bestand met "index" data ophaal uit dat databestand werkt het prima.
Echter als de op te halen waarde negatief is werkt het niet goed.
Er komt dan 650- te staan i.p.v.-650. Hierdoor herkent Excel de data niet als waarde en kan ik er niet mee rekenen.

Als ik het data-bestand open, save en afsluit en daarna weer het andere bestand herbereken werkt het wel goed.
Probleem is dat de dag erop het data-bestand weer overschreven wordt en dus weer verkeerde negatieve waarden geeft.

Het rare is als ik het data-bestand open staat de waarde er wel goed in (-650) en ik kan er ook mee rekenen in het databestand.

Ik had op een forum gelezen dat de "Analysis Toolpak" en "Analysis Toolpak - VBA" geinstalleerd moest worden op het systeem welke het databestand aanmaakt.
Dit bied echter geen oplossing.
Weet iemand waar ik het zou moeten zoeken, want ik heb echt geen idee ...:shocked:

Hopelijk kan iemand me de juiste richting in wijzen

Soms helpt het om je uitkomst te vermenigvuldigen met het getal 1, dus jouwformule*1

@robdg vermenigvuldigen met 1 was inderdaad mijn eerste test om dit probleem op te lossen, maar werkt helaas niet

groeten, Wil

Beste forumleden,

Heeft iemand nog een suggestie?

groeten, Wil

Hier kan je dat mee aanpassen:
Code:
=ALS(RECHTS(A1;1)="-";SUBSTITUEREN(A1;"-";"")*-1;A1)

Maar ik kan me voorstellen dat dat ook te doen moet zijn bij het binnenhalen van de gegevens.

@ Cobbe - Formule werkt inderdaad.

Formule wordt wel erg lang als ik deze om de INDEX moet bouwen die ook nog checkt of data veld leeg is om nullen te voorkomen, maar resultaat telt.

Zolang ik geen antwoord kan vinden waarom de data niet juist overgenomen wordt kan ik met je formule prima uit de voeten.

Een ieder bedankt voor het meedenken!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan