• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

negative of 0 getallen kunnen niet geplot worden in een log grafiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

DonaldD

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 aug 2008
Zoals de titel zegt. Deze foutmelding krijg ik!
greenshot20080815153112my5.jpg

Middels een eigen geschreven Visual Basic (6) applicatie genereer ik een grafiek met logaritmische schaal. Met Office 2000 ging dit helemaal goed. Maar nu met Office 2007 krijg ik dus die melding.

Het vreemde is, ik heb helemaal geen negatieve of nul waarden in de grafiek staan! De kleinste Y as waarde is 0,001 en dat is geen nul of negatief.
De kleinste X as waarde varieert, maar die komt ook niet onder de 1000.

Rara, hoe komt Office 2007 nu dus bij deze melding?

Staan er misschien lege cellen in de range? Als je formule "" oplevert dan wordt dit als 0 geinterpreteerd

Ron

nee, geen lege cellen

Op de x-as is het kleinste getal: 6148,78
Op de y-as is het kleinste getal: 0,001

In totaal 3000 getallen in de grafiek.

Ik krijg deze melding dus alleen als ik de grafiek middels de eigen geschreven VB applicatie genereer. De grafiek zelf is niets mis mee, ziet er gewoon goed uit.

Als ik daarna nog eens dezelfde grafiek maak met dezelfde getallen in office 2007 dan krijg ik deze melding niet.

Weet je zeker dat alle cellen ook getallen zijn; staat er niet per ongeluk als tekst?

Ron

Ja, alleen maar getallen

Als de VB applicatie de grafiek gemaakt heeft krijg ik deze melding trouwens nog niet. De melding komt pas als ik de pagina wil printen of als ik de grafiek verplaats / verschaal. 1x komt de melding en daarna niet meer.
PS. In Office 2000 gaat dit alles gewoon probleemloos

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan