Negen personal firewalls getest...

Status
Niet open voor verdere reacties.

gezina

Inventaris
Lid geworden
27 apr 2001
Negen personal firewalls getest

Een firewall is vandaag de dag onmisbaar voor iedereen die van het Internet gebruikmaakt. Er zijn echter verschillende oplossingen mogelijk, zoals een hardwarematige firewall of een softwarematige oplossing. Dit artikel kijkt naar negen personal firewalls, te weten: Agnitum Outpost Personal Firewall Pro 2.0
Computer Associates E-Trust EZ Firewall, ISS Black Ice PC Protection 3.6, Kerio Personal Firewall 4, McAfee Personal Firewall Plus 2004 v5, Microsoft Windows XP Internet Connection Firewall, Sygate Personal Firewall Standard, Symantec Norton Internet Security 2004 en Zone Labs Zone Alarm Pro 4.5. Als beste kwamen de firewalls van Symantec, Kerio en Agnitum uit de bus. Bron: security.nl

Handig, bedankt!

Ik hou het gewoon bij Zonealarm btw.. heb ik helemaal onder de knie en werkt prima :) Maar zoeits is zeker handig voor mensen die nog geen firewall hebben.

Zes routers en software firewalls getest

De firewall testen blijven vandaag binnenstromen. Dit keer is het Flexbeta dat een aantal routers en software firewalls met elkaar vergelijkt, te weten: Norton Personal Firewall 2004, Sygate Personal Firewall 5.5, ZoneAlarm 4, McAfee Personal Firewall Plus 2004 en de routers D-Link DI-604 en Cisco 831 SOHO. De tests zijn een stuk uitgebreider dan in de andere firewall test van vandaag. Na 10 pagina's testen en vergelijken komt McAfee Personal Firewall Plus 2004 als beste uit de bus. De volledige review kan op deze pagina gevonden worden. Bron: security.nl

Het blijkt wel weer eens dat dergelijke artikelen mensenwerk is. Ik herken weinig in het stuk over Kerio 4 zoals ik dit zelf heb ervaren. Het is een vreselijke firewall vooral niet voor de power-user (wat het artikel aangeeft). Power-users hebben meer aan Kerio 2.1.5 of Sygate.

In het eerste artikel zijn de testen die zijn uitgevoerd ook wel erg mager...

Kan het ook niet erg eens zijn met de uitslagen. Norton firewall is imo juist een regelrechte onverklaarbare ramp in het functioneren van zijn voorgestelde opties.

Ik zie nergens echte feiten vd de genomen test, ook de load en vergelijking in opties zou best meegenomen mogen worden vind ik.
"review" zou een betere naam zijn.

offtopic
Maar toch ik Gezina een toppertje :D :thumb:

Laatst bewerkt:
Don't shoot the messenger! :D Ach, tig verschillende testen dus tig verschillende uitslagen...:) Ik vind ze leuk om te lezen, meer niet, eigen ervaring telt denk ik.

Ik ben het er mee eens:
Ik gebruik Norton internet security 2004 pro en ben zeer tevreden erover.
Ik heb altijd Norton gebruikt en ben nog nooit besmet geweest met een virus en ben nog nooit gehackt in al die jaren dat ik een computer heb.

Ik gebruik al jaren Zone alarm free.
Nooit problemen gehad.........
Ik hou het hierbij. Systeem draait lekker, waarom zou ik het veranderen?

Tijdje zonealarm free gebruikt, vond ik te weinig mogelijkheden hebben.

Tijdje Norton Internet Security gebruikt, bleek een verschikkelijk lomp programma te zijn, waarbij weinig in te stellen viel en websites laden erg langzaam als je m aan hebt staan :confused:

Nu ben ik een blije gebruiker van Sygate Personal Firewall Pro. Heeft alles wat ik wil, advanced rules, goede logs :thumb:
Kerio ben ik trouwens ook erg over te spreken, die gebruik ik bij mn vrijwilligerswerk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan