neglibile objects

Status
Niet open voor verdere reacties.

skelle

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2004
in ad-aware vind ik alleen nog maar neglibile objects: maar vertragen deze je computer ook en is het eigenlijk nodig om deze te verwijderen? of gwn laten staan?

Mogen weg maar ze kunnen geen kwaad...
Te verwaarlozen objecten betekent het!

Ik verwijder ze eigenlijk altijd.
Ik heb het idee dat ze niet voor niets worden gevondenen dat ze dus gewoon weg mogen.

Als je na het scannen kijkt onder het tabblad "neglibile objects" zie je wat het zijn.

Ze zijn niet schadelijk lijkt mij, want je kan voor het scannen al uitvinken dat er niet naar gezocht hoeft te worden.

Ik ben ook benieuwd of ze je computer vertragen

Hier lees je wat men onder "Negligible Objects" verstaat:

MRU Lists (Most Recently Used items) store information about the most recently used items, for example files, search words and programs. MRU Lists are not considered to be a threat to your privacy. Ad-Aware supplies you with the ability to remove these MRU lists if you wish to do so.

Met andere woorden: Het kan geen kwaad. Maar als ik jou was, verwijder ik ze gewoon.

Dennis

In veel gevallen zijn dit nuttige dingen die het werken met allerlei programma's makkelijker maken.
Ik zou ze gewoon laten staan. Ze vertragen je computer niet.
Kijk hier even voor een uitgebreide uitleg.

Guus.

Het is zo persoonlijk, had ik toch maar misschien ook het volgende moeten vermelden:

Onnodige ballast voor het systeem om ze daar te laten staan. Hoe voller de registry komt te verkeren, des te trager het systeem wordt.

Dennis.

Geplaatst door DENNIS90
Onnodige ballast voor het systeem om ze daar te laten staan. Hoe voller de registry komt te verkeren, des te trager het systeem wordt.
Dat klopt. Als je register ernstig vervuild is vertraagt dat het systeem.
Maar dan heb je het over honderden kilobytes aan rommel die in de loop der tijd in het register zijn verzameld door installeren, deïnstalleren etc.
Om dat soort zaken te verwijderen kun je beter een register-cleaner gebruiken.
Die MRU's nemen echter maar een paar kB in beslag en dat zal je syteem echt niet vertragen.
In de bijlage zie je twee geëxporteerde registerbestanden - bovenste van voor en onderste van na het verwijderen van gebruikerssporen.
Van die 3 kB extra (op bijna 8 MB) zal je systeem echt niet trager worden. :)

Guus.

Laatst bewerkt:
Je hebt dat goed uitgezocht, @Guus abc:thumb:

@skelle, zo te zien ligt de conclusie nu voor de hand.

Dennis.

Ben nu even weg.

Geplaatst door Guus abc
In veel gevallen zijn dit nuttige dingen die het werken met allerlei programma's makkelijker maken.
Ik zou ze gewoon laten staan. Ze vertragen je computer niet

Mee eens. Je kan deze ook naar wens aan/uitvinken (zoeken naar verwaarloosbare risico's) in Tabblad "nu scannen" van Ad-Aware SE.

Geplaatst door l.slaats.
Je kan deze ook naar wens aan/uitvinken
Was ik inderdaad nog vergeten te melden.
Na het scannen met Ad-aware even op het plusje vóór MRU's klikken en je ziet ze allemaal afzonderlijk.
Spybot S & D geeft ook een lijst met MRU's die je aan kunt vinken.
Zo kun je er bijvoorbeeld voor kiezen de gebruikerssporen in Word te wissen, maar die in Explorer te laten staan.

Guus.

conclusie: om de 3 maand eens de hele zooi verwijderen:p: de gulden middenweg dus

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan