Neon op 250W voeding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Neerkant

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2007
Hallo

Ik heb een pc in een kast van plexiglas. Nu zou ik graag een neonlamp in deze computer plaatsen maar ik weet niet zeker of het kan op mijn voeding.

Op deze voeding van 250W zit aangesloten:
- 1 DVD-speler
- 1 DVD-brander
- 2 HD's
- 3 fans (rechtstreeks op de voeding, er zitten in 2 fans ledjes)
- en natuurlijk het moederbord

Toen ik de pc kocht (2de hands) zat er wel een aansluiting voor neon in met een schakelaar. Er heeft ooit neon in gezeten ook te zien aan de klitterband in de kast.

Ik zou graag willen weten of het verstandig is om een neonlamp in mijn kast te maken en of ik er niks mee kan beschadigen.

Grs. Martijn

250 watt is niet veel voor een voeding, maar ikzelf denk niet dat het kwaad kan dat je er een neonlampje dr bij doet, al heb ik geen flauw idee van wat zoiets nu zal vragen aan power ....

Ja maar zou ik daar de voeding niet mee overbelasten door teveel stroom te vragen.

Tsja overbelasten .... als je daar de voeding mee zou overbelasten dan draait ie nu ook al op zn tenen...

Dr staat op Geeks.com iets over 3 watt aan energieverbruik, volgens Geeks is dat ook minder dan het gebruik van een HardDisk.

Aan jou om 1tje aan te schaffen of niet.

Ik kan eventueel ook nog een voeding van 300 watt uit een oudere pc halen. Dus als ik die er in zou doen zou het zeker gaan want de pc draait nu op 250 watt en neon gebruikt geen 50 watt dus dan zou het dus gaan of niet.

Je zou het zeker kunnen gaan proberen!:thumb:

Ik heb op internet gelezen dat een ccfl als je die uitzet tijdens dat de computer aan staat een schokje geeft door de voeding heen waardoor de computer uit kan vallen. Zijn er meer mensen die hier problemen mee hebben of kan een ccfl uitzetten tijdens het computeren geen kwaad.

Grs Martijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan