Neovo beeldscherm onscherp

Status
Niet open voor verdere reacties.

de muziekleraar

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2002
Ik heb een nieuwe PC gekocht en heb mijn "oude" Neovo X-174beeldscherm erop aangesloten. Het beeld was niet helemaal scherp. Ik heb vervolgens op de neovosite de driver gedownload en geïnstalleerd volgens de instructies in het bijbehorende pdf-bestand
Volgens die handleiding moest ik een bepaalde foutmelding negeren. Ik kreeg echter ook een melding dat dit geen digitale driver was.
In ieder geval is er niets aan het beeld veranderd. Het is nog steeds minder scherp dan ik op mijn oude 98se pc gewend was.

Hier nog twee screenshots van de instellingen:
monitor-inst1.jpg

adaptor.jpg

wie kan mij helpen?

Hallo.

Probeer eens onder de knop geavanceerd het aantal Hz naar de beneden in te stellen.
Is het nu beter?

Ik heb hieronder wel andere instellingen op 50 hz geprobeerd, maar dat maakte voor de scherpte niet uit

monitor-instelling2.jpg

De Neovo X-174 presteert optimaal bij een resolutie van 1280×1024, dat is dus hoger als waar je nu op ingesteld hebt.

Als je dan de letters te klein vindt worden kan je bij de eigenschappen van je beeldscherm op het tabblad instellingen->knop 'geavanceerd'->tabblad 'algemeen' de DPI instelling op groot (120dpi) zetten. Verder bij de eigenschappen van je beeldscherm->tabblad 'vormgeving'->knop 'effecten' -> randen van letters vloeiend.....enz. op 'Clear Type' zetten en eventueel nog 'grote pictogrammen' aanvinken.

[edit] de frequentie hoort op 60 hz te staan[/edit]

Laatst bewerkt:
Bedankt meastro12! :thumb:
De letters zijn nu een stuk scherper en ik weet nu wat meer mogelijkheden om uit te proberen.

The texts are not solid:
Change the resolution of the video signal to 1280 by 1024 if it is not. Press (AUTO) button to run the automatic
adjustment.

Uit de handleiding.
Ik weet niet of je dat al gedaan hebt, maar je hebt natuurlijk grote kans dat het scherm nog ingesteld staat op de oude pc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan