nep politie blokkering

Status
Niet open voor verdere reacties.

marielouise1958

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2010
Berichten
8
hallo hulptroepen,
mijn notebook is geblokkeerd. bij het zoeken op internet ben ik erachter gekomen dat het hier en in de ons omringende landen gebeurd.
het lijkt van de politie te komen,maar als je goed kijkt is dat het niet,je wordt gevraagd binnen24 uur 100 euro over te maken anders kom
je voor de rechter.andere gedupeerden heb ik dus wel gevonden,maar niet hoe ik het kan oplossen.wie weet hoe ik dit kan oplossen.ik ben echter een digibeet.
 
Laatst bewerkt:
nog niet opgelost(nep politie blokkering)

Het was niet zo netjes van mij niet te reageren,maar het leek opgelost,de keer daarna kreeg ik ,ik denk, een soort crashdown,een blauw scherm,met heel snel een soort abracadabra,en toen was het weer geblokkeeerd. jullie hadden gelijk ik update niet automatisch,nu wel,dat was even tussendoor nog gelukt en ik wil nog opmerken dat ik norton securuty heb,dat was ik eerder vergeten.Eigenlijk wilde ik naar een reparatiebedrijf gaan,maar misschien kan mog iemand mij helpen.marielouise
 
Jou topic is verplaatst las ik en ik weet hier op dit moment dus niets van wat er over is geschreven.

Is het wél of niet "Gijzelvirus (trojan.ransom) Nederlandse politie" en heb je dan gedaan wat beschreven is op: http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?f=222&t=5525 zoals door mij werd aangeraden?

Kan je nog opstarten in Veilige Modus met F8?

Soms heb je virussen die andere virussen downloaden of blokkeert een virus steeds meer. De beste oplossing is dan wel eens om de belangrijkste data redden, formatteren en een dag of week lang alles opnieuw installeren. Jezelf dan beter indekken hoort er natuurlijk ook bij. Ik heb inmiddels een recente kloon van de harde schijf als backup, drie partities met besturingssystemen en scanners die "system internals" bewaken zodat je veranderingen en het uitvoeren van programma's moet bevestigen (CounterSpy instelling "Paranoid" en in mindere mate Spybot met "TeaTimer") Het aanklikken van links in e-mails en het Internet gedrag kan er ook mee te maken hebben dat je sneller besmet wordt. Ik heb ook een gijzelvirus gehad, eentje die niet goed werkte, en waar niets meer tegen te doen viel. Als ik op Internet lees dan zijn er toch mensen die er vanaf worden geholpen. Zoals daar waar door mij naar wordt verwezen: http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?f=222&t=5525
 
Hoi,

Ik heb me net geregistreed omdat ik deze melding zag en ik dus hetzelfde probleem heb...Ben aan de gang gegaan met de handleiding maar ik loop vast op het onderdeel waar ik de waarde "vasja" moet verwijderen...

Dus ik zou verdere hulp goed kunnen gebruiken

Groet Ron
 
Moi Ron,
Bij mij staat er bij HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run maar één ingang, die van Spybot Teatimer. Kijk dus of er wel iets anders staat dat erg verdacht is en zoek desnoods op Internet naar of die bepaalde naam geassocieerd wordt met gijzelvirussen. Wat je ook kunt doen is de naam "vasja" even zoeken in het register bij het menu Bewerken > Zoeken... Alfred
 
Weet niet of iemand er nog wat aan heeft... had dezelfde politie/virus melding gisteren.
en ik ben dus helemaal niet thuis in dit deel van de pc..

Veilig opstarten (F8) werke niet.
Heb toen internet uitgezet (dus letterlijk de stekker eruit:p)
opnieuw veilig opstarten toen, systeem herstel nr n week terug... en voila!
vervolgens AVG virus scanner en CCleaner geinstalleerd en nu lijkt alles weer in orde!

vraag mij alleen wel af of ik nu na dit alles gewoon weer op de site kan waar ik de virus oplie zegmaar?
K was film aant kijken :p gwn online.. en kreeg n hoop gebazel over auteursrecht, wetteksten en artikelen ed...

iig hopelijk heeft iemand er wat aan, en mss dat iemand weet of dat virus eenmalig kwam vervelen of dat die site gwn besmet is?
 
Zo weten we nog niet veel natuurlijk maar geef inderdaad ook maar liever geen adressen door van dubieuze sites.

Een online scan van URL's kan je doen via https://www.virustotal.com Onder de grote knop Scan it! moet je dan eerst "scan a url" selecteren. Ik denk alleen dat het ook wel eens van de advertentiepagina's komen kan die je te zien krijgt.

Behalve advertentieblokkers zoals Adblock Plus (waarmee je daar natuurlijk geen toegang krijgt) kan je onder Firefox ook een extensie nemen die scripts op pagina's niet toestaat zoals Noscript http://noscript.net Dit bevalt mij prima.

Ik gebruik Counterspy Shareware versie 2 met de instelling "paranoid" en Spybot met "teatimer." om me te attenderen op en toestemming te vragen voor veranderingen in systeembestanden en instellingen.

Avast! Home Editie heeft bij mij al heel vaak bedreigingen op Internet pagina's tegengehouden. Dit terwijl de gratis versie geen Internet bescherming module heeft. Aangezien het Internet de grootste bron van bedreigingen is kan ik je Avast! aanraden boven AVG of andere gratis virusscanners.

Dan voorlopig ook maar even geen film kijken op die bepaalde site. Met vriendelijke groet. Alfred
 
En na deze toevoegingen in het topic gaat er nu een slotje op.

Topic is immers de 3 maanden al ruim gepasseerd. Tevens is inbreken/meeliften ook niet toegestaan volgens de huisregels (waar men bij aanmelding mee accoord gegaan is)
Indien men nog een vraag heeft mag men zelf een topic openen.;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan