nep politiemelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

moberg

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2002
mijn dochter haar mini laptop (waarop je geen cd kunt afspelen) geeft die nepmelding van de politie om 100 euro te betalen. nu heb ik al het internet afgezocht naar een oplossing maar veel geven aan dat ik er een rescue cd in moet doen, wat dus niet gaat. Ik heb hem in veilige modus opgestart en heb die regedit gedan tot aan run. Hierin komen deze bestanden naar voren maar geen varsja.
standaard geen waarde ingesteld
ctfmon.exe
ghjgdvbkwrklzty
Weet iemand dan wel de oplossing? thanks

Ok, voor dat soort apparaatjes is het toch wel handig om een USB-DvD-Recordertje in huis te hebben, & wat laat nu het geval zijn?!?:

Je kan er een hele leuke winnen in de HelpMij.nl-Prijsvraag van deze maand!

Mocht dat te lang duren, zoveel kosten die dingen momenteel ongeveer:

http://www.computergalaxy.nl/product_info.php?products_id=454

Als je de volgende zoekstring gebruikt, krijg je in een keer alle tot nu toe minder dan 10 onderwerpen op HelpMij.nl hierover & soortgelijke malware:

http://www.google.nl/search?hl=nl&s...ij.nl+politie+buma/stemra+virus&meta=&aq=f&oq=

Updaten, he, vooral die kinderkompjoetertjes... ;)

ik kan dat ding alleen maar opstarten in veilige modus met prompt of zoiets, weet daarna echt niet meer wat ik moet doen, zie niet welke virusscanner erop zit. ik kan niet in windows, kan er geen cd in doen niks. frustreerend :o

Zoals in #4 al aangegeven, je zou van usb kunnen opstarten. Het bootmenu zou je altijd in moeten komen. Even in de handleiding kijken met welke toets je het bootmenu kunt activeren of anders het Bios.

ja en dan? al die sites zijn in het engels, ik kom er zo echt niet uit......ik heb een usb stick en dan?

Ik heb een handleiding voor je gemaakt. In verband met de grootte van het bestand heb ik deze naar Puppie toegezonden. Let er wel op dat ook de Live-CD's allemaal in het engels zijn! Deze handleiding is ook handig: http://handleiding.helpmij.nl/index.php?action=detail&id=333. Hierin wordt verwezen naar de live-cd van F-secure. Ook met het programmaatje waarin ik in de handleiding naar verwijs is F-Secure te downloaden en te installeren op een USB-stick. In plaats van Kaspersky kies je F-Secure en kun je met behulp van bovenstaande handleiding proberen het mini-laptopje op te schonen.

Vervolgens USB-Stick in het netbookje stoppen. Daarna moet je waarschijnlijk op de [F8] of [F12] toets drukken om aan te geven dat je vanaf de USB-stick wilt opstarten. De USB-stick heeft standaard de naam PENDRIVE gekregen.

Dan het volgende. Hou er rekening mee dat je een internetverbinding moet hebben en het liefst met een netwerkkabel naar je router/modem. Draadloos kan ook, maar dan moet je de beveiligingssleutel (WPA key) biij de hand hebben.

Succes gewenst en mocht je er toch niet uitkomen, vraag!

Laatst bewerkt:
Hier staat de uitleg van de usb stick

heel fijn deze uitleg en heb bovestaande allemaal gedaan maar krijg die usb niet opgestart met f8 of f 12. ook krijg ik de extra files van F-secure niet gedownload voor de map fsecure> rescuecd. hij opent een pagina maar geeft aan dat hij niet reageert. ik heb het gevoel dat ik er bijna ben met nog wat hulp....graag uitleg

De toets kan bij jou een andere zijn (handleiding?) of je kunt in het Bios de bootoptie veranderen (F2 trommelen tijdens de boot) en de 1e bootpriority op usb zetten.
De bestanden van Fsecure kun je toch via je eigen pc downloaden?

krijg hem nu wel opgestart maar hoe voer ik die wpa key in?

ik heb geprobeerd die bestanden te downloaden maar dan opent tie een nieuw venster en geeft tie aan dat die geen reactie krijgt van die site

Is je eigen pc ook besmet? Ik kan dat bestand gewoon downloaden. Anders bij de buren, kennissen o.i.d. downloaden?
krijg hem nu wel opgestart maar hoe voer ik die wpa key in?
Wie vraagt je dan om een WPA-key? Blijkt dus dat je geen verbinding krijgt met je modem/router.
Kun je niet even een netwerkkabel aansluiten op de pc?

Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik het al weet. Als je via draadloos je internet wilt opstarten, kun je beter de Kaspersky of Bitdefender rescue cd's draaien. Deze hebben een windows-achtig systeem onder linux (Bitdefender draait onder Xubuntu), waarbij je op een vrij eenvoudige manier je wpa key van je modem in kunt voeren.

F-secure draait tekstgebaseerd, ongeveer zoals eerder MS-DOS programma's werken. F-secure geeft ook aan dat je een netwerkkabel moet hebben aangesloten.

Of Kaspersky / Bitdefender ook het virus opsporen en verwijderen weet ik niet. Eventueel wil ik wel weer een handleidinkje in elkaar flansen voor F-secure, Kaspersky of Bitdefender. Als je de Duitse taal een beetje machtig bent, kun je Bitdefender in het Duits opstarten.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan