Nep-Virusscanner

Status
Niet open voor verdere reacties.

Piriform

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2009
Berichten
202
Op de laptop van mijn zus zit een nep-virusscanner geinstalleerd door een virus, en dan staat er registreer nu, voor $50,-..
Is er een manier om dit weg te krijgen en de laptop weer normaal te gebruiken (geen systeemherstel/formatteren, heb ik zelf al overwogen om te doen, maar ik verwacht nog een antwoord van jullie)

Alvast Bedankt :)
 
idd, verwijderen via confugu.. en dar software en dan uninstal/remove
of gewoon via de "C" schijf
 
Via de C schijf verwijderen is wel erg riskant. Meestal bij het opstarten krijg je meldingen als Could not found...... Dat komt omdat in het register nog de vermelding staat dat bij het opstarten dat programma opgestart moet worden
 
Niet als je het goed doet gewoon, programfiles naar je programma in zijn geval die nep virus scanner en dan staat er ergens Unstall/remove en anders hele mapje verwijderen

Niks riskants aan,wel als je in de windows files gaat klooien (system32 bijv. )
 
Dan moet je uninstal/remove doen ja. Dan haalt die meteen ook de instellingen behorende bij het programma uit het register... Als je alleen het mapje verwijderd krijg je meldingen en ook de snelkoppelingen blijven staan.
 
Klopt maar dan kan hij wel met een goede cleaner (ccleaner niet dus) het verder verwijderen
en weer fatsoenlijk bij zijn bestanden komen
 
Zo kan het natuurlijk ook gewoon

* Gaap *

Het is een virus, die word meestal vanuit een 'aangemaakt' .temp bestand gestart. Heeft dus geen zin om via software het te gaan verwijderen, want daar staat het niet.
 
Lukt 't niet met Mbam probeer dan Gmer
Handleiding Mbam,klik de link in m'n handtekening.
 
Laatst bewerkt:
Het moet idd met malwarebytes gaan lukken. Pas wel op met downloaden. er zijn een aantal nep versies in omloop.

Wat je eerst moet doen is het volgende.
Start de pc op in veilige modus door f8 in te drukken tijdens het opstarten.
Als je bent opgestart ga naar uitvoeren en typ in: msconfig
ga naar het tabblad opstarten en haal het vinkje weg voor het opstart bestand van het virus.
Nu heb je geen last meer dat het opstart. nu kun je met malwarebytes aan de gang.

Wat is presies de melding die je krijg?
Wat is de naam en begint de nep scanner gelijk een scan?

in iedergeval betaal die $50 niet!!!

Als het niet lukt met Malwarebytes.
Probeer dan ook combofix.
Maar vraag dan wel ondersteuning. Het is een gevaarlijk programma als je er geen verstand van hebt.
 
Laatst bewerkt:
Spybot S&D is een krak in het verwijderen van nep virusscanners en andere rommel. Als MBAM niet werkt, zou ik zeker Spybot eens proberen.
 
Je kon niks doen met de computer, het scherm wou niet weg, met ALT+F4 ging het weg, maar kwam het direct weer terug. Maar het is nu gemaakt :)
 
Zou je kunnen vertellen wat je er aan gedaan hebt?
Dan kunnen anderen die info ook weer gebruiken
 
Na de 20e keer opnieuw opstarten, was het weg. Verder niets aan gedaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan