Nero 2014 - DVD voor in auto maken

• Onderwerp starter Onderwerp starter slpe
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

slpe

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2012
Hallo beste mensen,

Ik heb net Nero 2014 gekocht, omdat ik eens af wilde zijn van de "gratis" converters die allerlei zaken erbij installeren. Maar zit nu even te puzzelen en hoop dat iemand er antwoord op heeft.

Ik heb op mijn harde schijf een dvd geript/download met 2 mappen (audio_ts en video_ts). Ik wil voor in de auto een dvd branden die direct ook de juiste taal heeft. Volgens mij kan ik dan het beste een AVI maken, maar hoe kun je vooraf instellen welke taal (en evt. ondertitels) je wilt hebben voordat je de DVD gaat branden c.q. een AVI/DIVX converteert.

Ik hoop dat mijn vraag helder is beschreven en dat iemand mij kan helpen.

Gr. Erik

Het antwoord op je vraag is helemaal afhankelijk van wat de DVD speler in je auto aan bestandsformaten ondersteund.

:( Hoezo wil je een kant-en-klare DVD naar AVI omzetten ?? :(

Weet op dit moment niet hoe je bij Nero 2014 dat moet doen, maar ongv. je moet ergens bij instellingen voor branden automatisch gewenste taal herkennen tijdens afspelen instellen ...

:D Oepeps ( sorry edmoor ) ..

Laatst bewerkt:
Geefnie :D

Wat branden betreft gebruik ik al heel lang en met veel plezier het gratis CDBurnerXP (Ja, ook voor Windows 8) Deze installeert NIETS extra's als je het van de officiële site download:
https://cdburnerxp.se/

Maar goed, daar heb je nu niks aan omdat je Nero al hebt gekocht. Waarmee overigens niets mis is.
Daarnaast is de vraag hoe je moet doen wat je wilt weer afhankelijk van welke editie van Nero 2014 je hebt. De menu's verschillen per editie. En er zal toch een handleiding bij geleverd zijn?

Laatst bewerkt:
Idd. in de map Nero bevindt zich een map "Help".
Daarin bevinden zich 5 uitgebreide handleidingen, beginnende bij die van NeroBurningROM, NeroExpress, NeroResqueAgent, NeroRecode, tot NeroVideo én allemaal in het Nederlands.
@slpe : je kunt dus alles wat je wilt weten in deze 5 ontzettend uitgebreide Helpfiles vinden. Die files zijn in de verkenner van Windows "dubbelklikbaar".

Voor zover ik kan zien ondersteunt de dvd in de auto xvid en mpeg2? Het vreemde is dat sommige gedownloade avi ebstanden het wel doen en andere niet. Dat ligt uiteraard aan de codex die gebruikt is, maar ik zit dus te klooien met de uitvoer kant. Ik kan wel voor |AVI kiezen, maar dan niet voor DIVX of Xvid.

@royonix, waarom een kant en klare cd naar AVI? Dat is voor het gemak dat als we naar vakantie rijden ik een dvd naar achteren kan "gooien" en niet in het menu de taal enzo moet instellen. Bij de AVI's die ik had gedownload zat dat er keurig in, dus ik dacht dat moet met de video_ts bestanden ook gaan, want ik wil niet de originele dvd's meenemen, want die zijn na 1 vakantie (met mijn kids) echt einde oefening :)

@gast0225 ik check de manuals nog een keer want kreeg ik niets retour als ik zocht op divx

Het converteren van een echte DVD naar AVI doe ik zelf met Freemake:
http://www.freemake.com/nl/free_video_converter/
Deze gebruikt er een algemene codec voor.

AVI bestanden kun je op een DVD schijfje zetten door een DATA DVD te maken. Ieder willekeurig brandprogramma kan dat en Windows zelf ook.

Het converteren van een echte DVD naar AVI doe ik zelf met Freemake:
http://www.freemake.com/nl/free_video_converter/
Deze gebruikt er een algemene codec voor.

AVI bestanden kun je op een DVD schijfje zetten door een DATA DVD te maken. Ieder willekeurig brandprogramma kan dat en Windows zelf ook.

:) Misschien dan gewoon alle overbodige ondertitels weg-halen ( via bijv. ConvertX to DVD-niet gratis ! ) of met DVD Shrink kan ook die is gratis en dat weet je :D en die film dan naar AVI met een converter converteren, en met een ondertitel, NL dus :D

( edmoor :D :thumb: ) ...

Laatst bewerkt:
Ik heb de manual er een aantal keer op nageslagen, maar nergens staat iets over divx of xvid. Ik heb op internet wat zitten zoeken, maar daar lees ik toch wel dat het niet gaat met Nero 2014.

Heeft iemand ervaring met bepaalde settings die het dichts bij xvid komen? Is dat mpeg-2 of Mpeg-4 (a)SP?

Waarom zou je dat willen? Je hebt een DVD rip dus het heeft geen zin om iets anders dan AVI te kiezen want beter dan DVD kwaliteit zal het niet worden.

@edmoor,

Daar heb je gelijk in, maar achter de vraag zaten er nog meer verscholen, want ik dacht als ik die naar AVI kan zetten dan lukt het bij de rest ook. Maar voor de DVD rip heb je gelijk. Ik ben overigens nu bezig om hem in de video editor te laden en dan 1 op 1 te exporteren. Daar kun je wel AVI kiezen en Xvid als codec. Het is een omweg, maar goed dan doet ie het wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan