nero 2014

Status
Niet open voor verdere reacties.

forrest1

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2012
hallo forum. ik heb een brobleem met nero 2014. ik wou graag films op dvd branden. maar lukt mij niet, waarom niet? bestanden dvd5 of 9 of x264 win mp3 brand nero niet. de bestanden moeten toch omtezetten zijn zodat nero die brand. maar ik kan dat nergens vinden. is er mischien iemand op het forum die overweg kan met nero 2014. die mij kan helpen. ik dank u.

Je verteld nu alleen maar dat het je niet lukt, maar niet wat er dan niet goed gaat en of je foutmeldingen krijgt. Geef eens een voorbeeld van het branden van 1 DVD film naar een DVD5 schijfje. Vertel wat je precies in Nero doet en waar het dan mis gaat. Laat tevens even de inhoud weten van de map waar je die DVD in hebt staan.

hallo edmoor. bedankt voor je reactie op mijn probleem. ik heb een screenshot gemaakt, dan kun je zien wat ik bedoel. ik heb namelijk een film gedownload van spotnet. in divx. nu wil ik met nero expres de film op dvd branden, ik sleep het bestand er na toe en krijg dan die melding zie screenshot. en dat is met die andere bestanden die ik heb doorgegeven ook zo. wat kan ik daar aan doen.? je zou toch met nero alles kunnen branden dacht ik.johan.jpg

@Forest1 :

Is best wel logisch die foutmelding.
Divx is .avi en geen DVD5 formaat, dus het 'slepen' van een .avi naar de video_ts map zal altijd een probleem opleveren. Daarnaast zag ik dat je ook nog een .jpg (vermoedelijk een cover naar de video_ts map van Nero had willen slepen) Ook dat is logisch dat dat niet gaat, kijk maar wat Nero je 'vertelt' (het middelste van de drie popupjes in je print screen) over wat wél naar de video_ts map gesleept mag worden. Dat mogen in ieder geval géén jpg'tjes zijn.
ik vermoed dat jij een ander bestand hebt gedownload dan je voor ogen had / dan wel je mist de elementaire kennis van filmformaten t.o.v. Nero? Welke situatie van toepassing is, kan ik hiervandaan niet inschatten.

Handig om te weten als je iets van usenet afhaalt is wellicht het volgende :

(los van de camversies die altijd vreselijk zijn en die eigenlijk bedoeld zijn voor jongetjes en meisjes die na een filmrelease in de bioscoop écht niet even een week of 16 kunnen wachten totdat de fatsoenlijke kwaliteit op usenet beschikbaar is en die ik hier dan ook niet noem) kun je middels usenet grofweg de volgende 'formaten' downloaden :

- Divx -> met Nero te branden als gegevens / data CD of DVD (kwaliteit matig maar 'kijkbaar') Veelal 1.2 tot 3 a 4 gig qua grootte
- DVD5 -> met Nero te branden op DVD5 -> slepen naar video_TS (4.5 gig schijfje) meestal tussen de 3.5 en 4.6 gig qua grootte
- DVD9 -> met Nero te branden op DVD9 -> slepen naar video_TS (double layer schijfje) ergens tussen de 5 en 8.5 gig qua grootte, maar meestal dichter bij de 8.5 dan bij de 5 gig.
- Bluray -> met Nero te branden op Bluray -> toelichting overbodig omtrent 'hoe te branden'. Grootte erg afhankelijk van div. zaken, maar meestal tussen de 15 en 50 gig
- X264 -> (voor mij en wellicht vele anderen) misschien wel de meest interessante versie : grootte meestal ergens tussen de 7 en 13 gig en het best te bekijken middels VLC player (nooit gezeur over ondertitels daar waar bij een aantal andere players nogal eens 'vervelend' wordt gedaan over de subs). Als je dan je pc / laptop middels hdmi met je TV hebt verbonden, dan heb je bioscoopkwaliteit!

[edit] De DVD5 en 9 formaten herken je aan de extensies ifo bup vob als de film is binnengehaald en uitgepakt en de X264 is veelal als .mkv te herkennen (1 bestand)

Wellicht overbodig om te schrijven dat vanaf DVD 9 het geluid ook écht leuk begint te worden [end edit]

Laatst bewerkt:
Aan de reactie van gast0225 heb ik eigenlijk niets anders toe te voegen dan een tip.
Als je meer films gaat downloaden van verschillende types is en je wilt deze op je eigen TV kijken, dan zou ik eens denken aan de aanschaf van een leuke Media Player. Dan hoef je niets meer te branden en kun je alles qua muziek, films en foto's wel afspelen.

Dat is idd. een handige, maar in mijn optiek anno 2013 mogelijk een (te) dure oplossing. Een hdmi kabel (een goeie) kost een tientje of 3 a 4 en met de verbinding tussen computer en TV kun je, zoals ik hierboven schreef, .mkv's afspelen en die zijn oneindig veel beter dan welke .avi, DVD5 / DV9 dan ook. Naar mijn bescheiden mening doen ze qua beeldkwaliteit zelfs niet onder voor een bluray.

Een goede Media Player is er al vanaf ongeveer 80 euro. Het bespaart veel werk en eventuele ergenis. Ik ben begonnen een player van Asus die ik kocht voor nog geen 70 euro. Prima apparaat maar omdat ik meer opties en mogelijkheden wil heb ik momenteel de Mede8er MED800X3D met Wifi en een interne harde schijf van 4 TB. Dan heb je het inderdaad niet meer over 80 euro maar het is maar net wat je wilt en ik ben nu eenmaal een film freak ;)
De keuze is er in ieder geval :)

Ik ben het overwegend wel met je eens maar blijf er (toch een beetje) bij dat mediaspelers anno 2014 een beetje oubollig aan het worden zijn met de moderne hdmi x hdmi aansluitingen die standaard op elke goeie TV en elke goeie pc / laptop aanwezig zijn. Rest de categorie users die qua afstand tussen pc / laptop en tv meer dan 5 meter dienen te overbruggen, ja dan is een mediaspeler, óók in 2014, nog steeds de allerbeste keuze.

Laatst bewerkt:
Mijn Mede8er staat bij m'n TV, is er met HDMI op aangesloten via m'n Home Cinema set en hangt, ondanks dat hij Wifi heeft gewoon bedraad in m'n netwerk. Zo kan ik alles afspelen dat maar ergens in m'n netwerk staat. Naast de interne HD van de Mede8er heb ik een NAS met 2x2 TB en op m'n PC een aantal gedeelde mappen, alsook op een andere PC in het netwerk. ZO handig, en nooit meer iets branden omdat alle bestandsformaten qua muziek, film en foto's worden ondersteund.

Uiteraard doe je dat niet als het gaat om een enkele keer een film of wat foto's te bekijken. Dan zou een leuke externe harddisk een goede opties zijn, afhankelijk van wat de TV ondersteund.

In de hoop dat een moderator ons niet terugfluit wegens offtopic posten, maar ik ben best wel benieuwd naar jouw (doorslaggevende / t.o.v. een hdmi verbinding voordeel biedende) overwegingen om die mediaspeler in 'ere' te houden. Denk met mij mee :
ik heb dan geen mediaspeler, maar wel die hdmi verbinding. Op het moment dat ik op mijn tv kies voor het hdmi 'kanaal', dan verschijnt mijn computer bureaublad op de TV. Ik hoef jou niet vertellen wat dat betekent voor het vertonen van data op de TV. Alles wat ik vervolgens op mijn laptop (ik heb geen desktop) typ, verschijnt op mijn tv, dus waarom zou ik (jij) dan nog een mediaspeler nodig hebben? Deze vraag stel ik dan met name vanwege jouw opmerking omtrent het feit dat je alles af kunt spelen wat ergens in je netwerk staat. Dat kan ik dus ook op het moment dat ik op de Tv kies voor het hdmi kanaal. Extra voordeel dat ik dan nog eens heb is dat mijn TV een soort van extra monitor van mijn pc wordt, dus of het nu om media, gaming, Word of whatever wat voor programma betreft, alles wat ik op mijn laptop scherm heb / typ / krijg / zie, zie ik op mijn TV.

Laatst bewerkt:
Ja, dat is ook een mogelijkheid. Ik heb gekozen voor een mediaplayer omdat mijn vaste PC, geen laptop dus, en TV nogal uit elkaar staan en ik dus kon volstaan met een netwerk kabeltje. Maar je hebt gelijk, er zijn meer mogelijkheden. In jouw situatie dient dus eigenlijk de PC als Media Player.
Daarnaast neem ik de Media Player nog weleens mee naar familie/vrienden of een huisje op een bungalowpark en dat is met een complete PC wat lastiger.

Dit lijkt inderdaad allemaal wat off topic maar toch denk ik dat het wel in het draadje past. TS heeft al een prima reactie van je gekregen en zo bieden we wat meer mogelijkheden dan alleen DVD's branden want als iets echt niet meer 2014 is, dat is dat wel het branden van CD's en DVD's.

Laatst bewerkt:
Oké helder. Ja idd. jouw conclusie dat mijn laptop eigenlijk mijn mediaspeler is, is correct. De overige argumenten die je aanhaalt kan ik alleen maar onderschrijven en betreffen idd. dé doorslaggevende argumenten waarom je zou kiezen voor een 'losse' mediaspeler ipv dan je pc / laptop als mediaspeler te laten fungeren.
Misschien dat 'meelezers' (inc. topicstarter) iets aan onze gedachtenwisseling hebben als zij een keuze moeten maken tussen een mediaspeler en een HDMI verbinding, want ik vermoed dat 70 tot 90% van de argumenten om het wel of niet te doen, de afgelopen paar berichten gepasseerd zijn en in die zin hoop ik dan ook dat de mod onze berichtjes respecteert.

hallo gast0225 hallo edmoor. dank je wel voor de reactie op mijn vraag. heb maar nog een paar haren die staan nu rechtop. interessante reactie dat moet ik wel zeggen heb weer wat geleerd. maar ik heb geen laptop en niet zo veel contanten om me zo,n player aan te schaffen ben 65 plus dus rustig aan,hahahaha. ik wou gewoon weten hoe en wat te doen, natuurlijk zoals u zegt gast0225 ben ik slecht op de hoogte hoe ik met die bestanden moet omgaan, en wat waar naar toe moet, maar wil nog wel wat leren heb nu de tyd. haha. in iedergeval bedank ik mij bij jullie twee voor de moeite.

Samengevat : brand met Nero het divx bestand (.avi dus) als GEGEVENS / DATA naar CD of DVD en voilá, je kunt kijken.

Laatst bewerkt:
bedankt gast0225. dus alles maar gewoon als data of als gegevens dan lukt het wel. ik probeer dat. als het niet lukt mag ik me dan nog eens melden.????

Een DVD film bestaat zoals gast0225 al zei, uit meerdere bestanden met de extensie (de letters achter de punt) .IFO, BUP en .VOB. Deze moeten als VIDEO DVD worden gebrand waarbij je volgens mij alleen aan Nero hoeft te vertellen in welke map ze staan. Alle andere bestanden kun je als DATA DVD branden maar het is afhankelijk van je DVD speler of dit wordt ondersteund.

Voor vragen ben je hier uiteraard welkom.

Idd. natuurlijk mag je je melden, maar als je dat ene bestand (dat eindigt op .avi) als GEGEVENS / DATA naar CD brandt (als het niet groter is dan zo'n 700 MB) of anders, als het groter is dan 700 MB, naar DVD, dan gaat het lukken.

Tip : gebruik Nero Express, die is eenvoudiger dan de interface van Burning Rom zelf. In Nero Express kan je gelijk al kiezen voor DATA cd of DVD.

Laatst bewerkt:
hallo edmoor gast0225. ok dat zal ik dus broberen. bedankt fijne avond nog.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan