In de hoop dat een moderator ons niet terugfluit wegens offtopic posten, maar ik ben best wel benieuwd naar jouw (doorslaggevende / t.o.v. een hdmi verbinding voordeel biedende) overwegingen om die mediaspeler in 'ere' te houden. Denk met mij mee :
ik heb dan geen mediaspeler, maar wel die hdmi verbinding. Op het moment dat ik op mijn tv kies voor het hdmi 'kanaal', dan verschijnt mijn computer bureaublad op de TV. Ik hoef jou niet vertellen wat dat betekent voor het vertonen van data op de TV. Alles wat ik vervolgens op mijn laptop (ik heb geen desktop) typ, verschijnt op mijn tv, dus waarom zou ik (jij) dan nog een mediaspeler nodig hebben? Deze vraag stel ik dan met name vanwege jouw opmerking omtrent het feit dat je alles af kunt spelen wat ergens in je netwerk staat. Dat kan ik dus ook op het moment dat ik op de Tv kies voor het hdmi kanaal. Extra voordeel dat ik dan nog eens heb is dat mijn TV een soort van extra monitor van mijn pc wordt, dus of het nu om media, gaming, Word of whatever wat voor programma betreft, alles wat ik op mijn laptop scherm heb / typ / krijg / zie, zie ik op mijn TV.