nero 5 herinstalleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jo Briels

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2001
Heb windows XP opnieuw geïnstalleerd.
Bij het terug installeren van mijn programma's, verliep alles correct tot ik de schijf nero 5 / V 5.5 instak.
Die liet weten dat er nog een vorige versie op mijn pc staat en ze niet kan verwijderen. Maar ik vind nergens iets wat wijst op een versie van nero.
Wat nu?

Geplaatst door Jo Briels
Heb windows XP opnieuw geïnstalleerd.
Bij het terug installeren van mijn programma's, verliep alles correct tot ik de schijf nero 5 / V 5.5 instak.
Die liet weten dat er nog een vorige versie op mijn pc staat en ze niet kan verwijderen. Maar ik vind nergens iets wat wijst op een versie van nero.
Wat nu?

Hoi,

Heb je een upgrade of een volledige installatie gedaan?
Bij een upgrade is het goed mogelijk dat er nog resten van NERO opstaan.

Grtzzz.

als ik in configuratie op software druk en InCD aantik, krijg ik het bericht: InCD not detected on your computer.

je hebt de volgende mogelijkheid :

opstarten in veilige modus (F8) en daarna even handmatig zoeken naar een map (mappen) van Ahead / Nero / Incd.
Deze vervolgens handmatig in de veilige modus verwijderen.

Probeer dan nog eens (na een normale opstart) Nero te installeren. Lukt het dan nog niet, kijk dan in het register:

Start -> uitvoeren -> regedit
en laat zoeken naar de naam "Incd".
Alles wat in het register Ahead / Nero / InCd heet, verwijderen.

WAARSCHUWING :
pas op met registerwijzigingen, je hele systeem kan "plat" gaan als je de verkeerde dingen verwijdert / aanpast. Verwijder derhalve ALLEEN sleutels waarvan je 100% zeker weet dat het de brandsoftware van Nero betreft. Die zekerheid heb je alleen als de sleutel Nero, Ahead of InCd heet.
Als er een sleutel "Ner" heet of van mijn part "Ahea", dan lekker laten staan, het "ZOU" een sleutel van een ander progje "KUNNEN" zijn !!!!

Met zoeken nar InCD in verkenner vond ik al in C/windows/ServicePackfiles het volgende: wdma_ali.
Zou dat weg moegen?

Zou ik NIET doen !!! Het zegt mij helemaal niets. Waarom leg jij een link tussen deze file en Nero / InCd ?

omdat die tevoorschijn kwam na een zoekopdracht van mij in verkenner: zoek InCD in schijf C.
Morgen ga ik in veilige modus zoals voorgeteld. Moet nu gaan werken.

Succes !

en laat, als het kan, even weten of 't gelukt is..........

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Jo Briels
Upgrade
Software geeft InCD, maar geen grootte

Na een upgrade is het heel goed mogelijk dat er nog "resten" van NERO zijn achtergebleven.
Dan zul je toch moeten formateren i.c.m. een volledige installatie om NERO geheel kwijt te raken.

Grtzzz.

Onder regedit heb ik gevonden:
HKEY_CURRENT_USER / Software/ ahead/ InCD/Nero_burning(met veel ondermappen)/SourceDrive
Mag ik dan die aheadmap met alles eronder verwijderen zonder dat alles flipt?

Ik verwijderde ahead in het register.
Nero blijft zeggen dat er een oudere versie bestaat.
Ter informatie. Ik heb twee harde schijven C en D.
Eerst stond WXP op schijf D. Door een ingreep van mij (vraag me niet welke stommiteit) kwam WXP ook op mijn schijf C die systeemschijf werd.
Ook op schijf D vind ik niets meer van Nero.
Bij zoeken met verkenner naar 'ahead' krijg ik wel:
ENHMETAHEADER.class in map com/ms/win32 grootte 2 kb.

Volgens mij heb je er alles aan gedaan om Nero te verwijderen. Als je systeem dan nog steeds zegt dat er Nero aangetroffen wordt, dan moet ik heel eerlijk bekennen dat ik het ook niet meer weet.
Je hebt nog wel (na een hernieuwde opstart = belangrijk!!!) geprobeerd Nero te installeren?

Als het dan nog niet lukt, dan ben ik bang dat wat Funzip aanraadt, een laatste middel is.................

Wat bedoelt FunZip met formateren?
De hele schijf formateren? Dan ben ik toch alles kwijt.

ENHMETAHEADER.class in map com/ms/win32 grootte 2 kb.

Kopier dit bestand en verwijder het naar je prullenbak, dan het bestand verwijdern, en weer proberen om nero te installeren, mocht het niet lukken kun je altijd het bestand uit je prullenbak terug plaatsen

nog ff, ik heb hetzelfde gehad bij een kennis met easy cd creator, op de site stond toen dat ik een regel in het register moest weghalen, het proberen waard om ff te zoeken bij nero online?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan