Nero(6.6) laat de pc vast lopen tijdens het branden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

crash

Verenigingslid
Lid geworden
16 aug 2001
Ik krijg van een kennis de volgende vraag:

Als ik Nero (6.6) opdracht geeft om een data disk te branden start het proces normaal. Na 3% schrijven (volgens mij heeft er nog geen werkelijke brand actie op de CD Rom plaats gevonden) blijft nero hangen alleen loopt de tijd door de rest is bevroren.

Als ik na een tijd (ik heb een keer een uur gewacht) de opdracht geef om af te breken krijg ik een waarschuwingsscherm. Bij het accepteren daarvan gebeurt er verder niets meer. Nero is niet meer uit te zetten. Andere programma’s kunnen ook niet meer gestart worden. Nero houdt op een of andere wijze de brander bezet. Het hard uitzetten door de spanning van de pc te halen is de enige oplossing.

Nero brand wel een mp3 naar een audio cd.

De brander werk wel als ik deze vanuit windows XP aanstuur.

Ik heb van alles geprobeerd. Nero verwijderen, registers schonen, met adware schonen. Daarna weer nero installeren (gekochte versie) lost het probleem niet op.
Wie kan mij hiermee helpen?

Het betreft hier een Pentium 4 met 1024MB werkgeheugen en Windows Xp.

Laatst bewerkt:
Het betreft hier de laatste Nero versie, daarbij wordt de cd wel gebrand als je via de Windows XP ingebouwde brandsoftware een cd maakt.

Nero houdt op een of andere wijze de brander bezet.

Ja, ik weet dat NERO op slot zet. Maar als je het nero-proces bij het taakbeheer stillegt, gaat hij dan niet gewoon terug open als je op het knopje drukt?

Laatst bewerkt:
Nero houdt de brander bezet. Ik kan nero wel via taakbeheer uitzetten maar ik kan verder niet meer met mij PC werken.

Terwijl nero wel goed werkte toen ik nog de oude versie van 6.3 gebruikte. Ik heb alles geschoond inclusief het register en heb mijn gekocht verisie van nero 6.3 weer geinstalleerd mij het probleem blijft.

Wat kan ik nu nog proberen?

Groet Nico

Het is idd raar dat nero dit doet, daar kan ik je spijtiggenoeg niet bij helpen. Maar zet je, als Nero weer vastloopt, ook het PROCES "Nero" uit i.p.v. de toepassing nero? Ik weet dat hij bij mij ook eens vastliep en toen ik de toepassing beëindigde in Taakbeheer, ik nog steeds het proces zag staan bij het tabblad processen in taakbeheer, pas toen ik het proces ook afzette, door rechts te klikken en dan "processtructuur beëindigen" te nemen, was mijn drive weer te openen. Das spijtiggenoeg het enige wat ik hieraan kan toevoegen, sorry... :(

Probleem is kennelijk opgelost.:)
Lex

Ik heb een nieuwste driver voor Nero en de laatste driverversie van mijn brander (plextor) geïnstalleerd en nu werkt Nero gelukkig weer.

Ik vind wel dat de PC redelijk traag blijft.

Bedankt voor je hulp

Groet
Nico

Ik heb nu laatste versie van Nero 6.6 geïnstalleerd en deze doet het nu ook prima.

Het probleem is nu opgelost

Nico

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan