nero 6.6

Status
Niet open voor verdere reacties.

michael.J

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2001
hallo

ik heb een dvd rip ,hoe kan ik die op een dvd cdtje zetten! gebr nero 6.6 maar als ik het probeer te branden zet hij het eerst om en daarna zegt het dat hij te groot is voor op de cd?wat doe ik verkeerd???
die file die ik probeer te branden is 689 mb groot en er staat nog een xvid achter ,,heb een xvid plugin maar wil hem omzetten ,of wat dan ook, om het op een dvd cdtje te branden!!

Alvast bedankt

Mike

Laatst bewerkt:
omdat de fil 689 mb is, dus bijna de volle ruimte van de cd wordt het waarschijnlijk een probleem. Als je hem omzet, wordt de file in die extentie die voor dvd nodig is waachijnlijk inderdaad nog groter en past het dus inderdaad niet meer.

Je zou kunnen proberen hem eerst om te zetten en daarna met dvdshrink passend te maken zodat hij wel op een cdtje past, kwaliteit wordt dan wel ietsje minder, maar zal niet veel zijn denk ik omdat hij er net niet op past in het origineel

hoi

goeiemorgen

Op een dvd cd kan je grotere file's dus 4.5 gig aan films zeg maar ,waarom kan ik die van 700 mb er niet op krijgen ..misschien stel ik wel een stomme vraag hoor maar het is nog een beetje nieuw voor mij zie je!

Kan ik geen andere brandsoftware gebruiken ?

en anders moet ik wel jouw weg volgen!?maar d8 dat het anders kon?

mike,en bedankt he!

kijk eens op http://wintips.filmt.nl daar vindt je een uitleg avi / mpeg naar dvd ( xvid is in feite avi met een xvid codec )
Zelf heb ik nooit zoveel vertrouwen in de omzet methode van nero vandaar dat ik eigenlijk altijd externe software gebruik voor omzetten.

Re: hoi

Geplaatst door michael.J
goeiemorgen

Op een dvd cd kan je grotere file's dus 4.5 gig aan films zeg maar ,waarom kan ik die van 700 mb er niet op krijgen ..misschien stel ik wel een stomme vraag hoor maar het is nog een beetje nieuw voor mij zie je!

Kan ik geen andere brandsoftware gebruiken ?

en anders moet ik wel jouw weg volgen!?maar d8 dat het anders kon?

mike,en bedankt he!

Wat bedoel je precies? bedoel je waarom je op een cd geen 4.7 gb kwijt kan en op een dvd wel? das nou eenmaal zo, dvds zijn nou eenmaal groter kwa opslag.

hoi

Voorheen gebruikte ik een normale brander,daarvoor was hij te groot,kreeg toen die film niet op cd?maar nu heb ik een dvd brander ,zou je zeggen ,kan allemaal makkelijk,het is een film van nemo ,,het is 689 mb groot ,,en het is een dvd rib (xvid) ,,hoe moet ik die op een dvd cdtje krijgen ,,hoe brand ik dat !? dat is de vraag

maar nu heb ik begrepen om het eerst om te zetten naar svcd of vcd en dan met shrink door 2 te delen of zo ,,?

maar zover ben ik nog niet maar ik geloof dat het anders kan!!?

Mike

kijk eens op deze link.

http://www.extradvd.nl/index.html

hier staat alles uitgelegt om een dvd om te zetten naar cd

maar één ding begrijp ik niet.
je heb een dvd brander en je krijgt er geen 689mb op?

heb je wel een dvd schijfje om te branden?
je moet dan natuurlijk niet een cd schijfje nemen

Laatst bewerkt:
als je een dvdbrander hebt moet je dus gewoon ff een lege dvd kopen, daar kun je 4,7 gb op kwijt, past dan dus makkelijk

hoi

dat lukt dus niet ,,hoe doe jij dat dan ,,ik heb alles al inmiddels gedaan ,,maar hopeloos ,,ik gebr nero 6.6

mike

Mike kan je in nero 6.6 ook niet aan geven of je een cd of dvd wil branden. Want ik denk dat je daar de fout in ga.
of ik moer er helemaal naast zitten hoor,maar als ik jou vraag leest wil jij hem op een dvd schijf branden, en niet op cd schijf. zie bijlage rechts boven

Groeten Ed

Bijlagen

• nero 6.3.jpg
    nero 6.3.jpg
    28 KB · Weergaven: 26
hoi

ja ik wil het op een dvd schijf ,maar dan kan ik die film niet laden???

En heb je al gekeken bij de link die tazman aangeven heb.
Want ik denk dat je hem eerst moet omzetten,Nero doet dat niet zo best hoor.
Op de site van tazman staat alles duidelijk en in het nederlands aangegeven.

Groeten Ed

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan