Nero 7 brandsnelheid blijft op 1x speed staan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste Tijs,

Ik heb alle aanbevolen updates uitgevoerd, dat brengt helaas geen soelaas.

In de bios kan ik wel het 1 en ander aanpassen qua kloksnelheid denk ik.

DMA 100 staat hij nu
kan deze verzetten naar diverse waarden:

DMA 133
DMA 66
enz enz.

ik begrijp er echt niets meer van.
zou het nu aan de schijfjes liggen of echt aan het systeem
wel raar dat dezelfde schijfjes in een andere laptop wel werken.

Groet rudie

Ik begin zo langzamerhand ook te denken dat de schijfjes met geen mogelijkheid door je dvd-schrijver herkend worden, en dus niet sneller dan met 1x speed geschreven worden.

Overigens: In de bios moet je niet gaan klungelen met de zgn. Frontsidebus instellingen (waar je het in je vorige post over had)

Je moet uitsluitend in het bios-deel van de harde schijven/dvd's dingen evt. aanpassen.

Kijk ook in de BIOS na of je daar misschien zaken betreffende PIO/DMA modus kunt instellen voor je harddisk & je cd-rom.

Dus kijk in je boekje of je daar misschien DMA instellingen kunt 'afdwingen'.

Tijs.

Beste Tijs.

Ik heb een systeem herstel gedaan, ik dacht misschien helpt het maar nee dus.

Ik heb ook nog even een ander brandprog gedownload Oront Burning Kit (trial-versie), deze maakt gebruik van eigen ASPI driver.
Wat gebeurd er nu als ik een image (iso) wil branden, dan krijg ik de melding de de disc (DVD) write protected is!!???

kan het zijn dat er ergens in windows of weet ik veel waar er een instelling is veranderd dat deze melding veroorzaakt??

Groet
Rudie

Zoek eens op de website van de fabrikant van je DVD schrijver naar de lijst van 'supported media' voor je schrijver, ik blijf de indruk hebben dat de schijfjes niet ondersteund worden.

Tijs.

Beste Tijs,

Ik heb zelfs een recovery gedaan van windows.
Ik heb de media code van de schijfjes eens bekeken en het zijn DAXON 008S-schijven.
Ik vermoed inderdaad dat deze schijfjes niet worden ondersteund door mijn Sony DVD Q58A brander.

Op deze topic kan dan een slotje.

Wat ik wel bemerkte, voordat ik een recovery maakte duurde het branden van VOB bestanden op een Philips DVD + 4 speed een uur.
Na de Recovery duurde een ISO branden op een zelfde type schijfje een kwatriertje.
Beide bestanden (VOB en ISO) waren een film.
Ook stond de Secundaire IDE plots op Ultra DMA 2 (voorheen PIO), hoe vaag is dat dan!!.

Als laatste opmerking, ik sprak laatst een collega die hier best veel van weet en deze wist mij te vertellen dat het een bekend probleem is met Sony DVD branders, dwz waar een ander merk brander 6 maanden over doet om problemen te krijgen doet een Sony daar bij wijze van spreken 2 maanden over.

Groet
Rudie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan