nero 8 :foutmelding file advrcntr2.dll niet gevonden

Status
Niet open voor verdere reacties.

kloefer

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2006
Ik werk met windows xp en heb Nero 8.3.6.0 geinstalleerd.als ik een avi video wil afspelen in wmp verschijnt de foutmelding : Nero : this program requires the fila advrcntr2.dll which was not found on this system.

Het advies van Mumzel dd27.7.08 volgend in een soorgelijk geval met Nero 6.6 heb ik de
file advrcntr2.dll gedownload en geplaatst in windows/system32/dll cache. Als ik de opdracht "cmd" ingeef in uitvoeren, krijg ik c:\documents and settings\eigenaar\regsvr32 advrcntr2dll en regsvr32 wordt niet herkend als een interne of externe opdracht, programma of batchbestand.

Wat doe ik verkeerd en wat is de oplossing ?

Alvast bedankt voor de reactie's.

Nero dé-installeren (die file overigens wel laten staan) en Nero herinstalleren.
De .dll wordt namelijk (naar mijn bescheiden mening) tijdens de installatie "herkend" / "gepositioneerd" of hoe het ook mag heten wat een installer allemaal doet.
In de huidige installatie "kan" Nero mogelijk niets met die .dll want het is een passieve / geparkeerde .dll waarvan Nero niet "weet" dat íe er is en er dus mogelijk niets mee doet / kan doen.

Nee heb je.....................

Je moet het niet in de map windows\system32\dllcache zetten maar in de map windows\system32

Hij zal dan ook met dat regsvr32 commando van je gevonden kunnen worden.

Succes,

Tijs.

nero 8:foutmelding file advrcntr2.dll niet gevonden

reactie op antwoord van pasja: meerdere dll bestanden en ook andere zitten in windows\system32\dllcache.(zie bjlage) Als ik probeer het te verplaatsen dll cache naar windows\system 32 krijg ik foutmelding : doelmap is dezelfde als bronmap.

Bijlagen

• nero8 dll probleem.gif
    nero8 dll probleem.gif
    30,3 KB · Weergaven: 25
Je moet ook de dllcache map niet verplaatsen of kopieren, je moet bestanden kopieren naar de system32 map. Dat mogen gerust bestanden zijn uit de dllcache map of van externe bron (dus bijv. gedownload van Internet).

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan