Nero -9-

• Onderwerp starter Onderwerp starter jbvm
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jbvm

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2008
mijn probleem bij het installeren van Nero 9.

ik heb het idee dat hij niet volledig geinstalleerd is. bij configuratiescherm - software komt hij NIET voor, echter wel bij - programma's.
Wanneer ik Nero opstart en naarna naar -Nero vision -- DVD maken ga krijg ik een foutmelding " in nero vision exe is een fout opgetreden ".
een DVD maken vanuit b.v. Pinnacle lukt wel.
dèinstalleren en opnieuw installeren lukt niet omdat hij bij Software niet voorkomt.
ik werk met XP. bij het installeren heb ik de antievirus uitgeschakeld.

graag hoor ik wat hier fout gaat.

groeten joop van maanen.

Download eens de Nero cleaning tool. Klik

Hallo Pasja,

hartelijk dank voor jouw reactie.

ik heb "cleaning tool " toegepast, het resultaat is dat NERO nu wel bij de software staat maar de foutmelding blijft en kan Nero dus niet gebruiken.

Wat zou jij doen in dit geval .

groeten joop

Nero eerst proberen te verwijderen vanuit Software. (nu het er wel staat)
Lukt dat niet, dan nogmaals Nero installeren (op exact dezelfde lokatie als de eerdere) en daarna onmiddellijk weer verwijderen middels software.
Dan nog een keer die tool eroverheen en dan tot slot Nero weer installeren en hopen dat het dan goed gaat.

Nero eerst proberen te verwijderen vanuit Software. (nu het er wel staat)
Lukt dat niet, dan nogmaals Nero installeren (op exact dezelfde lokatie als de eerdere) en daarna onmiddellijk weer verwijderen middels software.
Dan nog een keer die tool eroverheen en dan tot slot Nero weer installeren en hopen dat het dan goed gaat.

Hallo Pasja,

helaas, het lukt NIET !!!!

na 3 keer Nero te hebben verwijdert, het cleantool te hebben gebruikt en Nero weer geïnstalleerd, ( een zeer moeizaam karwei ) :-) is alles nog zoals het was, gewoon een puinhoop.

ik moet het maar als een miskoop zien geloof ik.

Mocht je nog op een ander idee komen dan hoor dat graag en anders hartelijk bedankt voor de moeite.

groeten joop van maanen

Dan maar een mailtje naar Nero, toch?

Dat had ik al gedaan Pasja,

maar kreeg ik antwoord of ik de vraag wilde herhalen in het Duits - Engels of Spaans ze hebben niemand die Nederland kan lezen of schrijven.

Bij Dynabite is ook niemand die helpen kan, in ieder geval niet verder dan ik zelf ook wel kan.

groeten joop.

Joop, dit was een serieus bedoelde vraag van mij. Afhankelijk van de waarde die je invult zal ik het uitgebreid toelichten. Er zijn wellicht mogelijkheden om de software aan de gang te krijgen, maar dan is het noodzakelijk dat ik weet waar jij qua kennis / handigheid zit.

Op een schaal van 0 tot 10, hoe omschrijf jij dan je computerkennis?

Hallo Pasja,

dat is een moeilijke hoor, maar om een idee te geven, moet ik in het register rommelen dan is dat geen probleem.

groeten joop.

Nee, ik zal het uitleggen:

1. ik vind het heel vervelend dat je een tientje of wat hebt betaald (5 of 6 ???) en dat vervolgens noch de winkelier, noch de fabrikant je wil helpen.
2. ik zeg niet dát het mij lukt, maar ik ben relatief handig met pc's (in het land der blinden........)
3. als er niets gebeurt, heb je een CD liggen waarvoor je goede euro's hebt betaald en waarmee je niets kunt.
4. de meest voor de hand liggende instructies / opties heb je geprobeerd en het werkt allemaal nog niet.
5. daarom ben ik bereid om iets te doen wat ik in de afgelopen 7 jaar op de Helpmij pas 1x eerder heb gedaan: jou helpen vanuit mijn stoel / achter mijn monitor door de besturing van je pc over te nemen
6. hoe dat gaat kan ik je laten lezen in het topic waarin ik dat 1x eerder heb gedaan. Ik heb toen een hoogbejaarde geholpen. Hij heeft een programmaatje gedownload en geïnstalleerd. Daarna nam ik de besturing van zijn pc over en heb 'm geholpen.
7. voor deze actie dien jij mij te vertrouwen met je pc. Als je wil dan plaats ik een linkje naar dat topic waarin die hoogbejaarde man zijn ervaringen beschrijft.
8. de keuze is aan jou, nu heb je niets en mogelijk kan ik het oplossen.

Nee, ik zal het uitleggen:

1. ik vind het heel vervelend dat je een tientje of wat hebt betaald (5 of 6 ???) en dat vervolgens noch de winkelier, noch de fabrikant je wil helpen.
2. ik zeg niet dát het mij lukt, maar ik ben relatief handig met pc's (in het land der blinden........)
3. als er niets gebeurt, heb je een CD liggen waarvoor je goede euro's hebt betaald en waarmee je niets kunt.
4. de meest voor de hand liggende instructies / opties heb je geprobeerd en het werkt allemaal nog niet.
5. daarom ben ik bereid om iets te doen wat ik in de afgelopen 7 jaar op de Helpmij pas 1x eerder heb gedaan: jou helpen vanuit mijn stoel / achter mijn monitor door de besturing van je pc over te nemen
6. hoe dat gaat kan ik je laten lezen in het topic waarin ik dat 1x eerder heb gedaan. Ik heb toen een hoogbejaarde geholpen. Hij heeft een programmaatje gedownload en geïnstalleerd. Daarna nam ik de besturing van zijn pc over en heb 'm geholpen.
7. voor deze actie dien jij mij te vertrouwen met je pc. Als je wil dan plaats ik een linkje naar dat topic waarin die hoogbejaarde man zijn ervaringen beschrijft.
8. de keuze is aan jou, nu heb je niets en mogelijk kan ik het oplossen.

Hallo Pasja,

betreft Dynabite, het is meer een doorgeefluik, vakmanschap moet je daar niet verwachten en dat heb ik in de regel ook niet nodig, als jong bejaarde heb ik nog nooit hulp nodig gehad. m'n eerste computer had ik reeds in de vorige eeuw.
jouw aanbod vind ik geweldig, maar het nadeel daarvan is, als ik de schijf weer eens ga formateren ik dan weer met hetzelfde probleem zit.

Als je het niet erg vind kom er na dit weekend op terug. 'k heb haast vierkante ogen.

bedankt zover, groeten en heel prettig weekend.

joop.

OK, ik wacht het af.
Wat je angst voor een hernieuwd probleem na een format betreft:
jij kunt tijdens mijn actie(s) gewoon meekijken wat er gebeurt. Je ziet alles letterlijk en figuurlijk gebeuren, dus je kan ook zien wat ik waar en hoe doe.

Goed, het aanbod ligt er, ik wacht het af.

Lees mogelijk dit topic even door, (start met lezen op 26 augustus 11.35 uur) en lees de berichten daarna, dan weet je hoe deze probleemhouder het e.e.a. heeft ervaren.

Laatst bewerkt:
OK, ik wacht het af.
Wat je angst voor een hernieuwd probleem na een format betreft:
jij kunt tijdens mijn actie(s) gewoon meekijken wat er gebeurt. Je ziet alles letterlijk en figuurlijk gebeuren, dus je kan ook zien wat ik waar en hoe doe.

Goed, het aanbod ligt er, ik wacht het af.

Lees mogelijk dit topic even door, (start met lezen op 26 augustus 11.35 uur) en lees de berichten daarna, dan weet je hoe deze probleemhouder het e.e.a. heeft ervaren.

Hallo Pasja,

Gisteren heb ik m'n PC. volledig opnieuw geïnstalleerd, dat moest toch weer eens gebeuren.
Het doel was nu, met een geheel schone schijf kan Nero nergens meer in conflict komen dus dan moet het zeker lukken, nou mooi niet hoor, het blijft een onding.

ik heb nu Nero -7- er weer opstaan en vergeet dat ik ooit een nero -9- gezien heb.
Zowel Nero.nl als Dynabite hebben geen mensen in huis die voor een oplossing kunnen zorgen, dus 60 euro foetsie.
In ieder geval bedankt voor de moeite die je hebt genomen om een oplossing te zoeken.

groeten Joop.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan