Nero brandprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartb112

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2001
Hoi een ieder

Sinds ik mijn pc weer heb geherinstalleerd met win XP pro.
Heb ik Nero geinstalleerd inplaats easy cd creator.
Omdat ik van iedereen hoor dat Nero beter is (ik baal er behoorlijk van nu al)
Als ik een cd wil branden bv een muziek cd kopieeren dan stopt hij bij ongeveer 35 á 45 % met de mededeling schrijven is mislukt ! (nu inmiddels 6 cd's de prullebak ingegaan).
ik heb de laatste versie van Nero gedownload 5.5.10.20

Had hier met easy cd creator nooit last mee !

zie spec in bijlage

Bijlagen

vink eens alleen simulatie aan , dus niet laten branden.
kijken wat hij dan aangeeft.
ik heb zelf ook nero werkt perfect .

heb je dat alleen als je een muziek cd wil kopieren of ook als je bestanden van je harde schijf wil branden?

On the fly zal bij jou altijd problemen geven (tenminste gauw) omdat je cdrom en cdwriter op één ide zitten.

Verplaats je cdrom speler naar ide1 als slave en maak je brander master op ide2 , waarschijnlijk gaat alles werken dan.:D

Suc6

p.s. laat hem daarna ff alleen een simulatie doen om zeker te zijn.

gewoon weer ecd gebruiken, werk er al jaren mee,
nooit problemen

Geplaatst door Franz
gewoon weer ecd gebruiken, werk er al jaren mee,
nooit problemen

zo dacht ik er ook al over maar dat kan problemen geven met instalatie van ecd omdat ik nero erop heb staan (had staan)

En ik wil hem nog wel een kansje geven

klopt, die 2 mogen elkaar niet, alles van nero eraf(regcleaner)

Maar zou het probleem ook hardware matig kunnen zijn

Mischien een conflict met de brandsoftware van XP zelf?
Heb je nog andere brandtsoftware naast Nero geinstalleerd?

had die van XP uitgeschakeld en Nero is (was) de enige heb hem er net afgegooid via software en dan verwijderen met regcleaner zijn laatste stuipjes er af gehaald ga zo ECD weer installen (hopen dat het goed gaat) en dan maar eens een cd testen gaat die ook fout dan haal ik me een nieuwe brander op !

OKe Ik heb nero nu verwijderd ! (regcleaner eroverheen alle registerverwijzingen zijn weg hoop ik)
En ecd geinstalleerd met alle update's en nu het volgende probleem ecd start op alles werkt tot ik zeg brand maar een cd dan slaat ecd genadigd hard vast en enige optie dan is via taakbeheer ecd te stoppen !
Wat nu te doen ?

Ja dat heb ik geprobeerd starte mijn pc helemaal niet meer op !! dus de boel weer terug gezet en hij deed het weer pfffff. ( wel master en slave goed ingesteld ) zal wel komen omdat ik een Packard Hell heb

Maar ik heb het weer voor elkaar heb nero verwijderd ECD verwijderd nog maar eens met regcleaner aan het spelen geweest en met regedit . Nog een partij verwijzingen weggepleurd.

Pc herstart ECD weer geinstalleerd en toen maar ff muziek cd proberen te kopieeren ( alleen testen) en dat ging goed dus ik neem aan dat mijn brandprobleem is opgelost !

Had je eerder ecd er ook al opstaan?Kon dat het probleem ook wel eens wezen. Dat werkt vice versa dus.En idd Packard Hell, je ide's verwisselen zou gewoon moeten kunnen als je je c schijf maar op ide1 als master laat zitten. Maar als ecd het weer doet gewoon blijven gebruiken uiteraard.Ik zou als ik jou was iig niet meer rechtstreeks kopieren de kans dat dat niet goed gaat blijft zo wel groot.

Suc6 Peter

Ja ik had ECD er op staan maar ik moest dat ding ff formatteren dikke prut was de pc kon het niet meer recht breien.
Toen had ik nero erop gezet omdat iedereen hem gebruikt fout dus !!
Maar het probleem met die ide is een moederbord probleem volgens mij dat heb ik ook al eens gehad met een andere HD erbij zetten !

ben nu aan het sparen voor een nieuw systeempje..

Dat heb ik idd wel eens vaker gehoord, nou ja flink doorsparen dan maar:D:D:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan