nero express

Status
Niet open voor verdere reacties.

sluffy

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2005
hallo

Ik wil een film branden met nero express.
als ik op burn druk gaat hij eerst de film coderen dat is goed maar als de cd gebrand is stat het geluid er opeens niet. anders altijd wel. Nu weet ik niet waar het probleen licht.

groetjes

Ik ken dat probleem. Vaak is het geluid op een variabele bitrate gemaakt (vbr) en dat kan wel eens problemen opleveren als je niet dezelfde codecs hebt als waar het geluid mee gemaakt is.
Er is een heel handig tooltje om dat te corrigeren, dat heet decompress. Dit progje decomprimeert het geluid, zodat de bitrate niet meer variabel is. Dit doe je voordat je de film in nero vision express opent.

Decompress is een onderdeel van avi2vcd.

! het resultaat van decomprimeren kan een erg groot bestand opleveren. Een film van 700MB kan zomaar 1,8GB worden. Houdt daar rekening mee bij de doelbestemming van het nieuwe op te slaan bestand.

Bijlagen

hai

ik heb je programmaatje toegepast alleen de file word nu opeens bijna 2 maal zo groot

Dat zei ik al... De audio voor films (vooral divx) is vaak in mp3formaat. Het decomprimeren hiervan zorgt dat het wave audio wordt. Dit is veeeel groter. Bij het hercoderen van de film in nero maakt dit geen ruk verschil bij het eindresultaat, dit blijft gelijk qua grootte. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan