nero herkend geen 800 mb cd's

Status
Niet open voor verdere reacties.

knackje

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2002
Berichten
563
hallo allemaal,

Ik wilde net een film (741 mb) branden op een cd van 800 mb!!

Nu zegt nero dat ik er een cd moet indoen met een hogere capiciteit. Dit is de eerste keer dat ik een 800 mb cd gaat branden.

Hoe zorg ik er voor dat mijn sony brander die cd's herkend

alvast bedankt

groeten knackje
 
ondersteund je sony wel 800 MB cd'tjes?
 
hallo,

crash bedankt voor die pagina werkt alleen niet bij mij.

Will-Well ik gebruik versie 5.5.9.14


Ik hoop dat iemand weet wat te doen

groeten knackje
 
Doe even de laatste update 5.5.10.0 bij www.nero.com en let even op dat je de NL language pack van het zelfde nummer mee neemt.
Met updates zijn al een hoop problemen opgelast.
Blijft alleen de mogelijkheid dat je CD brander het niet ondersteund.
 
hoi hoi,

Ik heb het nog niet geprobeerd maar wanneer ie het dan nog niet doet. Bestaan er dan update drivers voor mijn cd-writer van sony.


Groeten knackje
 
voor firmware moet je het exacte typenummer van je brander weten.
 
hallo,

hoe kom ik die te weten dan?

groeten knackje
 
softwarematig: overburn enablen en met de 'disc-at-once' methode schrijven.
om te kijken wat voor brander je precies hebt ga je naar configuratiescherm->systeem->etc.
 
hoi hoi


-------------------------------------------------------------------

softwarematig: overburn enablen en met de 'disc-at-once' methode schrijven.

--------------------------------------------------------------------

Dit kan dus alleen wanneer je een kopie wil maken van een cd. ik heb die film op mijn harde schrijf staan.


Voor de firmware upgrade, moet ik dan gewoon bij de website van sony zijn


groeten

knackje
 
DAO heeft volgens mij te maken met het feit dat de lasers tijdens het branden niet tussen de data stopt, met een bestand kan track-at-once natuurlijk ook. Ongeacht of je nu een directe kopie maakt of een kopie van reeds op de HD gekopieerde bestanden.
Wat betreft firmware Sony: als jij het precieze typenr weet zou je daar evt terecht kunnen lijkt me.
 
DAO en TAO
DAO
Disk At Once Een term die gebruikt wordt bij het schrijven van een CD-R. Hiermee wordt bedoeld dat een CD in één keer ononderbroken wordt volgeschreven. Dit in tegenstelling tot de 'Track At Once' (TAO) schrijfwijze, waarbij de tracks afzonderlijk op de CD worden geschreven. Bij DAO worden in 1 sessie eerst de lead-in, daarna de gegevens of de audio-informatie en vervolgens de lead-out aangemaakt. Deze methode, die niet door alle, met name oudere, CD-recorders wordt ondersteund, is met name interessant voor het vervaardigen van audio-CD's, omdat je de pauzes tussen de tracks dan tot nul kunt verlagen.
TAO
Track-at-Once. Een methode die fysieke tracks in 1 keer opneemt door aan het begin ruimte voor de lead-in vrij te houden, eerst de datatrack te schrijven en vervolgens de lead-in in te voegen en de lead-out erachter te zetten. Deze methode wordt bij multiesessie CD's het meest gebruikt. Bij de fabricage van audio-CD's wordt met TAO het schrijven van 1 track gevolgd door het beëindigen van het schrijven mogelijk gemaakt, zodat ondertussen een nieuwe audio-track kan worden ingelezen. Daarna gaat het schrijven verder met die volgende track. Een nadeel van deze methode is dat er geen PQ-editing mogelijk is en dat de pauze tussen de tracks door de hardware op twee seconden wordt vastgelegd. De TAO-mogelijkheid van een brander is voor multisessie een absolute vereiste.
Bron.
 
Overburn in NERO wordt geactiveerd door:
file->preferences->expert features.
Let wel: er kunnen fouten oh einde van de CD komen, en in het ernstigste geval kan de recorder beschadigd raken.
 
bedankt allemaal,



de site van crash was toch de oplossing. Had het eerst niet helemaal goed gedaan


groeten

knackje
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan