Nero herkent brander niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zleek

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2001
Hallo,

Nero 5.5 herkent mijn brander niet. Ik kan alleen kiezen voor de virtuele brander. Het rare is dat windows de speler wel herkent als brander en het vanuit explorer wel mogelijk is om te branden.
Ook de optie: autodetecteren cd-rom werkt niet. Wie weet waar dit aan kan liggen en hoe dit op te lossen is. Branden via explorer is namelijk niet heel erg handig...

Zleek

Heb je deze versie van Nero pas geïnstalleerd?
Of heb je pas een nieuwe brander?

Er zijn versie's van Nero die geleverd worden bij aanschaf van een nieuwe brander. Heb je zo een versie. heb je kans dat deze versie van Nero niet jou brander herkent.

Ga in dit geval op zoek naar een andere versie van Nero.

ps: betreft het een dvd of cd brander?

Mvg Patrick

Heb je wel het juiste serienummer ingevuld.

Schakel de branderij binnen XP eens uit en probeer het dan nog een keer met Nero.

Configuratiescherm -> Prestaties en Onderhoud -> Systeembeheer -> Services -> zoek "COM-service voor IMAPI cd branders"; hierop rechtsklikken om eigenschappen te wijzigen, kies voor "Uitgeschakeld"; klik Toepassen, OK

Groetjes

Geplaatst door ikself
Schakel de branderij binnen XP eens uit en probeer het dan nog een keer met Nero.

Configuratiescherm -> Prestaties en Onderhoud -> Systeembeheer -> Services -> zoek "COM-service voor IMAPI cd branders"; hierop rechtsklikken om eigenschappen te wijzigen, kies voor "Uitgeschakeld"; klik Toepassen, OK

Groetjes

Beide lopen hier naast elkaar. Dus ik vermoed niet dat dat het probleem is.

Ik vermoed dat hij een OEM versie van Nero heeft, en die is niet compatible met alle branders.
Of het betreft een DVD brander.

Mvg Patrick

hi,

bedankt voor de snelle reacties. Het betreft een cd-brander en inderdaad een nero-versie die bij de brander geleverd is. Eens kijken of ik ergens een andere versie kan vinden.
Eerst zal ik eens proberen die XP brander uit te zetten,

Wanneer het een versie betreft, die bij JOU brander is geleverd, moet dit natuurlijk geen problemen geven.

Wel wanneer het een versie is van een andere brander.

Mvg Patrick

het is idd software die bij de brander zelf geleverd is... :confused: Dat uitzetten van de brandsoftware in XP heeft geen effect.

Ga naar apparaatbeheer.(rechtsklik op "deze computer">eigenschappen>hardware>apparaatbeheer)

Verwijder hier je brander door er rechts op te klikken.

Herstart nu je pc.

Mvg Patrick

Dat duurde even ;)

Maar het heeft niet geholpen. Echt raar....

Ga nu wel even kijken of ik ergens een andere versie van Nero vandaan kan krijgen...

bedankt

Zleek

www.ahead.de

Daar kun je de laatste versie van Nero ophalen.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan